Stöd Ukraina

Friddelins blogg

Lördag 10 November 2007

Bubben

10/11
Jag tror att vi har glömt att berätta om Bubben. Det är en hund (obs, trots namnet Bubben är hon en tik :P), som gör att det känns lite bättre när jag saknar mina älsklingar som mest!

Chris och Micke (ägarna till Tre Kroner) tog hand om henne när hon var liten valp. De träffades då hon försökte korsa vägen men blev påkörd. De skyndade till djursjukhuset med henne och hon opererades. Och sedan dess har hon troget stått vid deras sidor! Hon ligger alltid framför restaurangen och håller koll och hon blir alltid superglad när jag och Mats kommer dit. Precis när vi kom till Thailand löpte hon som värst och nu har hon bäbisar i magen. Det är inte alls långt kvar tills hon ska föda så jag tänkte att jag kan ju berätta lite om henne nu för det kommer säkert komma bilder på valparna senare ;)

Micke bor ute i Kathu med sin flickvän så han ska ta ut Bubben dit när det börjar bli dags. Så hon får lite lugnt och ro. Nackdelen är bara att det mest är thailändare som bor ute i Kathu och en del av dem äter hundar, så han måste se till att hon är bakom lås och bom så ingen kommer åt henne!

Att bero på valpar så såg jag ju det sötaste idag! Vi tog en tur med moppen till Robban och hans son har precis fått en hundvalp. Den var hur liten som helst och jättelurvig! Rymdes nästan i ena handen.. Och vilken pyttetunga och tryffelnäsa *smälter* Superbusig och lekte järnet med Mats som kröp omkring i lekställning på golvet *skrattar* Rackarns var ju att vi inte tog med kamera, men vi får se till att komma ihåg den till nästa gång.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Regn
16 år sedan
2:a advent
16 år sedan
Utkik på Kata
16 år sedan
4-årsdagen på Surin