Stöd Ukraina

Kvibergresors blogg

Onsdag 6 Augusti 2014 - Cody
Resealbum: Klippiga Bergen

Besök ovan molnen och cowboyland

Resan fortsatte västerut och in i Bighorn national forrest. Här kom man snabbt upp på hög höjd och jag stötte lustigt nog på italienarna jag bodde med i custer vid en av utsiktsplatserna. Jag stannade till vid Medicine Wheel som är en stor cirkel av stenar som legat på samma ställe i bortåt 10 000 år uppe på Medicine Mountain. Vad är då detta kan man fråga sig och det vet man inte riktigt men indianer från hela landet kommer hit varje år och utför ceremonier och ritualer och offrar smycken m.m. För att ta sig hit ut fick man gå 2 km och molnen virvlade så lågt så de låg mellan bergtopparna och det kändes mäktigt att man befann sig ovanför molnen i vissa fall nu på 3300 meters höjd.

Åkte vidare till cowboystaden Cody bildad av Buffalo Bill. Här eftersträvar man att återskapa västernkänskan. Jag checkade in på ett väldigt fint hotell med små timmerstocksstugor och blev tipsad om en restaurang bredvid som erbjöd mat och livesång. Musiken var en blandning av bluegrass och country och typisk västerninspirerad. Därefter gick jag på rodeo vilket var en speciell upplevelse. Olika tävlingar utfördes, allt från att sitta kvar så länge som möjligt på hästar och tjurar till att fånga in små kalvar med lasso. Det var underhållande samtidigt som man gärna tycker lite synd om djuren. Men en känsla av vilda västern fick jag absolut.
Dela med andra:    

Kommentarer
Kvibergresor säger till Sj58:
Ja det här är ingen sol och badsemester, den hade jag ju veckan innan jag åkte :-)
Postat 2014-08-09 07:50  Anmäl
Sj58 säger:
Det verkar vara ganska vilt runt dig, ha det så bra!!
Postat 2014-08-07 20:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet