Bad, husletning och shemales
2/10 01.15 thailändsk tid (20.15 svensk tid)
Idag har vi badat för första gången. Det var rätt varmt i vattnet trots att det inte direkt är någon värme i luften. Det var jättestora vågor!
Har försökt hitta några hus, men det har varit väldigt svårt. Är så dyra priser och många av de hus vi har varit intresserade av är redan uthyrda. Fick tips av en utav delägarna på Bangla Bar (Jerrys bar) om en mäklare som ska vara bra och ha prisvärda objekt. Har fått väg beskrivningen så vi ska dit imorgon.
Det är väldigt mycket nattliv här trots att det inte är så många turister ännu. Blinkande lampor överallt och lättklädda thailändskor. Vi gick förbi ett gäng med väldigt tillspexade tjejer med fjädrar i håret och så.. Väldigt vackra, tills det att Mats sa att de var killar! *chock* Jag var helt säker på att de var tjejer! Men det är tydligen väldigt vanligt med shemales.
Det finns så många vackra skor här och billiga är de ca 200 bath, motsvarande 40 kr. Sjukt! Men det gäller att lägga band på sig, måste hitta hus innan vi kan shoppa nått, så vi har koll på hur många kronor som finns i spenderakassan…
Nu sover Mats bredvid mig i sängen och jag ska också försöka somna :)
Kramar!
hur varmt är det där nu ?
jag är faktiskt förvånad över att du badade, Frida ! :P det är inte vanligt :)
hoppas ni har det bra ! :D kram