Stöd Ukraina

Youcans blogg

Onsdag 23 Januari 2008 - Auckland

Auckland

Förseningar, förseningar och åter förseningar. Det hela börjar I Göteborg. Jag lyckas komma sent till flygplatsen, stressad och trött! Väl där är planet nära fyra timmar försenat. Ja, ja. Jag satte mig ner och tog en fika. Jag fick snabbt sällskap av två par i de övre fyrtio som glatt hällde i sig öl som om det vore midsommar alleredan. Det var iof underhållande och timmarna sprang snabbt förbi. Det var givetvis inte slut på förseningarna. Två timmar i Frankfurt oh dryga 8 timmar i Singapore. Jag har en tendens att hamna på flyg med dryga förseningar ( om ni har läst om mina tidigare resor så förstår ni vad jag menar).

Jag landade i alla fall i Auckland hel och välbehållen dock klockan 18:30 i stället för 12:30. Johan hade hängt på flygplatsen i väntan på att mitt plan skulle landa. Han hade tydligen hunnit med kaffe, bilmarknaden i stan mm. Vi skulle ju köpa en bil, så han passade på att kika runt.

Det kändes bra att se Johan igen. Vi hade ju trots allt inte träffats på fyra månader. Jag var verkligen väldigt trött efter resan. Vi åker till Base för att vila och för att jag skall få fräsha upp mig. Vi tar en promenad i stan och ner till hamnen där vi njuter av lite god mat från havet och ett gott Chardonnay. Det finns mycket att prata om och tiden går fort..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet