Nu har vi varit och tittat pa den sk demitiariserade zonen mellan syd- och nordvietnam... hmmm... det var det stallet dar det fanns mest med vapen och militarer i hela
Vietnam under kriget....
Men... vi har akt buss mest hela dagen... avfard 6.15!!!... lite av en besvikelse.. hade forvantat mig att fa se mer an ett bussfonster... avslutade resan med tunnlarna under jord dar de vienamerserna bonderna levde under den varsta tiden... det var flera km tunnlar... med sovkamrar, toaletter, etc, 23 meter under jord... haftigt... det tog 1,5 ar att grava dem...
Har varit hos "Marianne" och kakat idag... ett stalle som ags av tva systrar varav den ena liknade Marianne... ater fantasiskt gott... och otroligt billig... 28 Kr for mat, ol och kaffe... for tva!!!
Imorgon sticker vi till Hoi An och ska besoka My Son... gamla ruiner efter Cham dynastin... ska vara intressant... planen darefter ar just nu att ta nattbussen ner till Na Trang... for att fa lite varme och sol...
Det har regnat har hela dagen idag... vet inte vad utsikterna ar for morgondagn... men nu vill vi till varmen igen...
Tyvarr blir det nog inga bilder... jag missade att ta med sladd for att fora over bilder fran kameran... ska se om jag far tag pa nagon... Har i Hue har vi intet hittat nagon... har inte hittat nagon dator med kortlasare heller...
Vad galler presenter sa far vi se vad vi hittar... Jag har foresten hittat en affar har i Hue dar jag har spenderat lite pangar... pa klader... fina sidentyger... Hans undrade om det inte blev billigare om jag kopte hela affaren...
Vi hores... Ha de...
Vad tänker du köpa för en present till mig?
Det var ju lite klantigt att du inte fick med dig en sladd, hittar du ingen så säg till mig så faxar jag en :-)
/Magnus
Nu till helgen är det hem & villamässa som gäller, sen bär det av till Kullaberg för kurs i en hel vecka.
Kram Hannah