Efter sommarens stora datakrach och höstens semester är jag äntligen tillbaka. Det blev en
resa till Tunisien. En plats som jag aldrig hade tänkt mig att resa till och som jag faktiskt aldrig kommer att återvända till. För att göra en lång historia kort så blev vi inlurade hos en matthandlare och efter många turer så både köpte vi och lyckades häva ett köp. Men det tog så på krafterna och bidrog till att semestern blev totalt misslyckad. Jag har fortfarande samma dåliga vibbar när jag hör Tunisien tack vare det. Aldrig mer säger jag bara. Kan inte förstå att människor inte kan ta ett Nej tack för ett nej utan måste fortsätta tjata tills man springer ur affären i rena ilskan. Vi handlade inte ett skit och det kan araberna tacka sig själva för.
Sen var inte vädret det bästa heller. Vi kunde inte vara på stranden mer än två dagar pga blåsten. Och
hotellet vi hamnade på (reste
sista minuten) hade en pool inte större än ett badkar. MEN priset för resan var lågt. Vi kom ner för bara 3000 kr för två personer inkl frukost. Så det blev en billig semester. Alltid nåt. Men nu kommer det att dröja innan vi reser utomlands tro mig...
Alla var trevliga, allt fräscht och billigt. Och vi for runt på marknader och övriga butiker - men märkte aldrig att någon föräljare var jobbigare än i tex. Grekland, Kanarieöarna, Indien, Turkiet osv osv.
Vi rekommenderar varmt Tunisien - ska dit igen!
Där känner vi att det inte är alls samma tjat o det känns så gott.
Vi har hittat vårat paradis på Koh Lanta. Hoppas du kanske kommer dit ner någon gång så du får se vilken skillnad jag pratar om.
MVH Laila http://www.gafaearoy.lanta.se