Stöd Ukraina

Familyof3s blogg

Lördag 12 November 2011 - Koh Lanta

Allt fint :)

Hej halla!!! Sorry att jag lyser med franvaro men jag har inte kannt forrans nu for att satta mig vid datorn.

Flygresan gick over forvantan, lillfroken sov bara 2 timmar men det marktes aldrig pa humoret. Ett snabbt byte I Bangkok for vidare flyg till Phuket och vi var framme svensk tid kl 04.30 – liiite vimmelkantig over att ha sovit typ noll minuter men en harlig semester vantar ju :)

Sunwing Bangtao var riktigt bra, 5 pooler, Lollo o Bernie som vandrade runt, massor med aktiviteter for de sma (och stora for den delen) men man blir lite isolerad pa anlaggningen sa efter 5 natter kannde vi oss nojda med att ta bat forst till Phi-Phi och sen byte ute pa havet till Koh Lanta. Allt som allt tog resan ca 5 timmar men det bryr sig inte varldens duktigaste froken om – hon finner sig I allt!!!

Nu ar vi pa Koh Lanta sen nagra natter och Klong Dao stranden dar vi har det utomordentligt bra. Vi bodde forst tva natter pa ett hotel som hette Royal Lanta som vi hort sa gott om, men bytte till Southern Lanta som bade ar billigare, mysigare och valdigt barnvanligt. Har ar tom en lekplats till knattarnas stora lycka! Har ar varmt och skont och jag gar I klanning dygnet runt. Ibland klarbla himmel, ibland skont soldis och hittills har vi inte brant oss men man pressar ju inte precis som man gjorde tidigare.

Koh Lanta ar valdigt mysigt och lugnt men har finns oxa shopping i Saladan dar kan man rassla bort lite pengar. Vi planerar att gora lite smautflykter pa on annars chillar vi bara pa stranden o poolen. Filippa mar kanonbra och hon badar sa mycket hon kan och trivs som fisken. Hon foredrar poolen for det ar lite vagor pa havet.

Vi planerar att stanna minst en vecka till och sen drar vi narmare Phuket igen. Vi ar ju bara I borjanmitten pa semestern.

Hoppas ni alla mar bra hemma!! Nu vantar min bok pa altanen.. Vi hors, Kramar Linda, Andreas o Filippa
Dela med andra:    

Kommentarer
Plutte säger:
Skönt att höra att ni har det bra. Man blir allt lite avundsjuk när man vet hur det är. Njut så mycket ni kan för här hemma är det mörkt, mörkt och lite kallt. Idag har vi haft underbart väder med sol och lite kallt. Mysigt att se alla bilderna. Usch va mycket olika känslor det kom på en gång i lördags em. Djäkla Andreas till att luras! Jag gick på det först!!
Tittar på Äntligen Hemma! Ha det jättebra och en stor kram till er alla!
Ok även Andreas:-)) från syster Eva
Postat 2011-11-15 20:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

That´s it..
12 år sedan
Heeeeej!!
13 år sedan
Sawadee Kaa
13 år sedan