Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Onsdag 15 Oktober 2003 - Phnom Penh

AK47

Ni anar inte hur grym jag ar! Igar var vi ute pa en shooting range och jag skot med en AK47:a... haha, Klas skjot sist och blev tillfragad om han ville skjuta en hona fast han tackade nej till det. Hihi, det var hur grymt som helst iaf, kostade iofs $20 for 30 skott men det lar man ju inte gora igen sa det kanns lugnt. Sa tuff man kande sig da! :)
Sen igar kvall var vi med om varsta osregnet, sa starkt regn har jag nog aldrig upplevt... jag satt och kollade pa The Killing Fields ute pa verandan och kunde inte ens hora vad dom sa. Fick lasa franska subtitles istallet, haha! Den verandan har hur mysig som helst forresten, rummet vi bor i ar ocksa bra med egen toa och dusch. Nagot varmt pa dagen bara, darav min konstiga panikangestattack i forrgar... mar mycket battre idag vill jag meddela :) Traffade dessutom ett par fran Sverige som kom till guesthouset idag efter att ha vart nere vid kusten ett par dar. Pa tre veckor har dom rakat ut for vrickningar och nagon riktigt konstigt sjukdom... usch! Vi bor iaf pa The Green Lake och betalar $5 per natt... hehe, inte mer an dryga 12kr pp! :D Maten just nu bestar dock mest av mackor, den kambodjanska maten ser faktiskt inte sa inbjudande ut!

Idag har vi hyrt en taxi for $20 som forst tog oss till The Killing Fields... riktigt ackligt, en massa massgravar och en flera meter hog glasgrej med 8900 skallar. Fy fan! Fast det blev varre, efterat akte vi till S-21 museet, en gammal skola som Pol Pot gjorde om till ett fangelse. Fick se celler och tortyrkammare och overallt hangde bilder pa fangarna och hur tortyen kunde ga till. Nar vi gick dar bland cellerna blev jag riktigt illamaende, kandes som man kunde ha spytt sa ackligt det var! usch usch... Ikvall ska vi till ett stalle och bowla lite och sadar... kan bli kul. Vi har ju var lilla chaffor for dagen ocksa! Hehe, idag har vi ocksa insett hur grundlurade vi blivit pa dom javla mopedisterna! Sakert $10 i Siem Reap, men gjort ar gjort..skitsamma, dom behover pengarna mer an vi anda!

Sen idag kom vi pa att det ju ar den 15:e och vart Vietnam visa borjar galla den 16:e sa vi gick direkt och bestallde bussbiljett till Saigon imorrn. Alla kanner sig lite trotta pa Kambodja... jag alskar landet, det ar sa otroligt fint - men det kanns knas ibland nar dom dessutom har tre olika valutor. Det ar sa hemskt att se hur fattigt det ar, det kan inte vara manga mil med asfalterade vagar i detta landet! Men, det racker med nagra dagar pa landsbygd kanns det som... ska bli askul att komma till Vietnam! :)

Far val skriva snart igen, nu hander det sa mycket hela tiden, lar bli annorlunda nere i sodra Thailand dar vi bara kommer ligga pa stranden och gotta oss, maste saga att jag kanner mig lite blek!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping