Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Lördag 19 Februari 2011 - Koh Lanta

Aj, aj, aj...

I morse vaknade jag av att underläppen kändes som ett enda stort öppet sår...Baaaa...ont det gjorde. Var det koriandern i går som satt sina spår eller...? Det är jag ju allergisk emot!

Tog moppen in till Saladan och pharmacian...vet ej för vilken gång i ordningen...alltid verkar det vara något som skall smörjas...psoriasis, myggbett, läppar...Stor spricka mitt i läppen och massor av blåsor....både på utsidan och insidan!

Fick någon slags salva med pencillin som är jättesvår att stryka ut...känns som grus inuti...Hoppas det hjälper. Att sitta på stranden kändes inte som ett bra alternativ så vi gick runt på "stan". Jättelugnt och skönt och försöker hålla mig på skuggsidan. Problem att äta och dricka så idag blir det att suga i sig maten och drickan. Handlade och prutade bra...prutning ha man lärt sig nu...de hugger till med vad som helst ibland...bara att bjuda emot..för att komma till ett rimligt pris. Annars är det bara att gå därifrån!

Th försökte trolla för en liten flicka i affären men hon var nog mest rädd...log bara när vi gick därifrån. Barnen är oftast med sin mamma i affärerna när de jobbar. En liten jänta släpade omkring med en massa tröjor runt hela golvet som inte var rent. Sover gör de under någon klädhylla på en plastmatta som vi har på stranden och lite kläder /nya/ som huvudkudde!

Har ju svårt att äta och starkt är ju inte att tänka på. Blev pasta på Sweet & Sour som är pålitligt ställe!

Nu är det tokvarmt härnere...runt 35 grader i skuggan så eftermiddagen tillbringas i lägenheten och kollade Solsidan bl.a. Helt underbar serie!

Ikväll skall vi ha lördagsmys med varsin halv pizza och ett glas vin hur det nu skall gå till. Kan man dricka vin med sugrör?? Har så svårt att äta så jag vill inte sitta ute och sörpla bland middagsgästerna!

När Th köper pizza är det någon som ropar Thomas, Thomas...En gammal jobbarkompis till honom som vi inte sett på senaste 40 åren satt och åt på Bajern. De bodde på Lanta Il Mare så nu blir det besök ner dit någon dag också!

Kvällen avlöpte lugnt och alldeles för lugnt för sedan kunde man ju inte somna när man inte gjort så mycket. Då sover man väl idag istället!

PS! Skön att höra att ni mår bra hemma trots den stränga kylan! @ Rosa & Åke...ha en trevlig resa då ch njut av lite värme!

Ta väl hand om er...så hörs vi troligen i morgon/A & Th
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Chang Buri Hotell Koh Chang...
12 år sedan
Chang Buri Hotell Koh Chang...
12 år sedan
I sakta mak...
12 år sedan
I sakta mak...
12 år sedan
Alina fyller 12 ar...
12 år sedan