Stöd Ukraina

Lantas blogg

Onsdag 22 Oktober 2008

50 dagar på Koh Lanta.

Ja så har man nu varit här i 50 dagar.Oj vad tiden ändå springer iväg.
Står inför en högsäsong här som vi bara har gläntat lite på dörren för än.
Absolut tror jag att det blir en toppen säsong. Varför skulle det inte bli det?!
Alla negativa tråkmånsar o gnällspikar som håsar upp sig o säger att det blir inga
turister i år ....varför detta snack...klart att det påverkar negativt.
Att man inte har råd att åka är en sak,men att det ska vara otryggt,det vill jag klart dementera.
Här på Koh Lanta är det fridens ö och här andas vi lugn o inga oroligheter på något sätt.
Har man rest något i Thailand så vet man vad jag pratar om o känner att det är inga problem att
resa här i landet.
Jag ser nu de senaste dagarna bara att turismen har ökat här på ön i allafall o jag ser nöjda o glada
turister,för att de kom iväg o nu är här o bara kan njuta av livet.
Visst är det så gott när vi kan njuta o bara känna att nu är vi lediga o gör vad vi vill göra av dagen.
Ja,nu är ju inte jag ledig här precis,utan jobbar på ganska intensivt här på Gafae Aroy=svenska cafet,som vi öppnade för säsongen den 17 sept.
Att vi är en mötesplats för alla Svenskar o även andra Europeér,ja det får jag bevis för varje dag.
Så gott att vi har skapat denna mötesplats o där vi kan sitta o fika o jobba med vår laptop,då vi har trådlöst internet för våra besökare. Gratis är det oxå.
Att sitta med en svensk skvallertidning eller liknande o en fika är en skön avkoppling från sol o bad som många unnar sig.
Våra frukostar har många upptäckt o det är kul när vi har återkommande gäster.

Det har regnat en del nu sista veckan både på dagen o natten. Men är nog snart på övergående när vi kommer in i nov. Ja vädret är ju inte så lätt spått längre,vart du än befinner dig i världen.

Hoppas att du hittar din resa hit ner o att vi syns i vinter.
Välkomna till oss på Gafae Aroy och Koh Lanta.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet