Ticket, dålig service
Verkar som om man är mest till besvär när jag kontaktade dom i dag. Beställde direktflyg till Thailand. Ser nu att det är 2 timmars mellanlandning i Phuket för teknisk undersökning.Då är det väl inte direkt flyg? Får inte lämna planet under tiden. Inte så lätt när man har en liten 2-åring som redan suttit i tio timmar. Försökte ändra avgång men möttes av totalt oförstående.. Dom kunde dock fixa om jag betalar 6000 kronor till !!!!
Den officiella definitionen av "direkt" innebär samma flygplan hela vägen, och det kan vara en mellanlandning. "Nonstop" innebär att man flyger till destinationen utan mellanlandning. Ofta används ju tyvärr "direkt" för att beskriva båda varianterna vilket kan leda till missförstånd, som i detta fallet.
Vill tillägga att jag är övertygad om att detta är ett helt medvetet sätt från t.ex. en arrangör eller resebyrå att vilseleda kunden. I dagens läge är de allra flesta flyg "non-stop", vilket ju också automatiskt innebär att de är "direkt" flyg. Underlättar ju då att helt enkelt kalla SAMTLIGA flyg för "direkt" oavett om de har en mellanlandning eller ej.
Skriv ett vänligt mail till Flygbolaget, dom förlorar inget på att vara förstående.
Medlemmen har tagit bort svaret
Citerat från Marywood:
Hej!
Har du tickets resegaranti/avbeställningsskydd?
Då kan du boka av första biljetten mot resegarantin och sedan boka ny biljett. Då blir det inte så dyrt. Men kolla först vad en helt ny biljett kostar.
Jag ser på hemsidan att dom har ändrat villkoren något så hör med ticket om det går. Tidigare behövde man inte ange orsak.
https://m.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html
Mvh
M
Tack för att du skrev om ändrade villkor för Ticketgarantin. Har inte själv observerat det. Hej!
Har du tickets resegaranti/avbeställningsskydd?
Då kan du boka av första biljetten mot resegarantin och sedan boka ny biljett. Då blir det inte så dyrt. Men kolla först vad en helt ny biljett kostar.
Jag ser på hemsidan att dom har ändrat villkoren något så hör med ticket om det går. Tidigare behövde man inte ange orsak.
https://m.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html
Mvh
M
Vilken försämring på villkoren det blivit. Frågan är om det alls är lönt att köpa till Ticketgarantin längre😕
Citerat från Ansun:
Vilken försämring på villkoren det blivit. Frågan är om det alls är lönt att köpa till Ticketgarantin längre😕
Vad är det som har förändrats?
Citerat från Marywood:
Hej!
Har du tickets resegaranti/avbeställningsskydd?
Då kan du boka av första biljetten mot resegarantin och sedan boka ny biljett. Då blir det inte så dyrt. Men kolla först vad en helt ny biljett kostar.
Jag ser på hemsidan att dom har ändrat villkoren något så hör med ticket om det går. Tidigare behövde man inte ange orsak.
https://m.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html
Mvh
M
Tack för att du skrev om ändrade villkor för Ticketgarantin. Har inte själv observerat det. Hej!
Har du tickets resegaranti/avbeställningsskydd?
Då kan du boka av första biljetten mot resegarantin och sedan boka ny biljett. Då blir det inte så dyrt. Men kolla först vad en helt ny biljett kostar.
Jag ser på hemsidan att dom har ändrat villkoren något så hör med ticket om det går. Tidigare behövde man inte ange orsak.
https://m.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html
Mvh
M
Vilken försämring på villkoren det blivit. Frågan är om det alls är lönt att köpa till Ticketgarantin längre😕
Medlemmen har tagit bort svaret
Det står ju inte att man måste vara sjuk. Så här står det:
"Oförutsedda händelser kan uppstå
Ibland sker oförutsedda händelser. Kanske blir du beordrad att jobba, eller faktiskt får drömjobbet. Vädret kanske hindrar dig, eller du kanske träffar den stora kärleken och hellre stannar hemma. Resan krockar kanske med ett bröllop eller ett jubileum som du gärna vill vara med på. Med Ticket Garanti kan du avboka resan på grund av många olika anledningar.
***
Inget krav på läkarintyg
Med ett traditionellt avbeställningsskydd måste du ha läkarintyg för att få pengar tillbaka för en resa du inte längre kan åka på. Med Ticket Garanti behöver du inget läkarintyg och kan avboka av andra anledningar än sjukdom."
"Oförutsedda händelser kan uppstå
Ibland sker oförutsedda händelser. Kanske blir du beordrad att jobba, eller faktiskt får drömjobbet. Vädret kanske hindrar dig, eller du kanske träffar den stora kärleken och hellre stannar hemma. Resan krockar kanske med ett bröllop eller ett jubileum som du gärna vill vara med på. Med Ticket Garanti kan du avboka resan på grund av många olika anledningar.
***
Inget krav på läkarintyg
Med ett traditionellt avbeställningsskydd måste du ha läkarintyg för att få pengar tillbaka för en resa du inte längre kan åka på. Med Ticket Garanti behöver du inget läkarintyg och kan avboka av andra anledningar än sjukdom."
Medlemmen har tagit bort svaret