Supersaver Travel är dom att "lita" på?
Hej, tänkte åka till Belize och har hittat biljetter hos Supersaver Travel och undrar om någon har erfarenhet av dom?
Har köpt biljetter av dem vid ett flertal tillfällen till Asien. Det har fungerat mycket bra. Lycka till!
jag håller med föregående inlägg...se bara till så att det inte är en massa tillval ikryssade, det var det en gång när jag skulle boka med dem. Annars inget ont att säga :)
Hej! Jag var också osäker på deras trovärdighet, men jag hittade samma bra låga priser på www.resia.se och de är ju en stor seriös firma som även bokar charter mm och har statlig resegaranti.
Supersavertravel är absolut att lita på. Dock kan det vara bra innan du bokar att läsa igenom deras finstilta text runt om på sajten. Minns ej om det stod på Frågor och Svar sektionen, men någonstans på sajten finns info om ett par olika typer av tillägg man kan betala som ger dig rättighet att ändra din bokning och till och med boka av rätt nära inpå resan. Själv tycker jag det är bra att ha denna typ av flexibilitet om man skulle behöva utnyttja det. Detta måste bokas till samtidigt som man bokar biljetten.
Citerat från jazxo:
Hej, tänkte åka till Belize och har hittat biljetter hos Supersaver Travel och undrar om någon har erfarenhet av dom?
Japp, det har jag!Hej, tänkte åka till Belize och har hittat biljetter hos Supersaver Travel och undrar om någon har erfarenhet av dom?
Så länge det inte blir strul så är de säkert skitbra. De hade dubbelbokat våra flygbiljetter med det resultatet att vi fick nobben på Arlanda kl. 05:00 på morgonen efter 5 timmars bilkörning. Tack vare SAS fick vi köpa 4 nya biljetter till, så skulle vi kontakta Supersaver när vi kom fram. Efter mycket strul fick vi tag i dem, och de skulle ringa oss tillbaka. De gjorde de, men semestern gick åt till att en av oss fick sitta och passa mobilen. De ringde efter 2 dagar och beklagade att de glömt oss, men då var det dags att åka hem igen. Vi anmälde dem till ARN och fick tillbaka lite pengar, men det var skitsamma då semestern var förstörd, lägg därtill ett bemötande som skulle fått en diktator grön av avund...
Förvisso fixade de så vi kom hem, med med facit i hand så hade jag hellre gått. Hoppas du har bättre tur, vill själv gärna åka till Belize!
/Marcus
Citerat från marcus33:
Så länge det inte blir strul så är de säkert skitbra. De hade dubbelbokat våra flygbiljetter med det resultatet att vi fick nobben på Arlanda kl. 05:00 på morgonen efter 5 timmars bilkörning. Tack vare SAS fick vi köpa 4 nya biljetter till, så skulle vi kontakta Supersaver när vi kom fram. Efter mycket strul fick vi tag i dem, och de skulle ringa oss tillbaka. De gjorde de, men semestern gick åt till att en av oss fick sitta och passa mobilen. De ringde efter 2 dagar och beklagade att de glömt oss, men då var det dags att åka hem igen. Vi anmälde dem till ARN och fick tillbaka lite pengar, men det var skitsamma då semestern var förstörd, lägg därtill ett bemötande som skulle fått en diktator grön av avund...
Förvisso fixade de så vi kom hem, med med facit i hand så hade jag hellre gått. Hoppas du har bättre tur, vill själv gärna åka till Belize!
/Marcus
Hej alla Citerat från jazxo:
Hej, tänkte åka till Belize och har hittat biljetter hos Supersaver Travel och undrar om någon har erfarenhet av dom?
Japp, det har jag!Hej, tänkte åka till Belize och har hittat biljetter hos Supersaver Travel och undrar om någon har erfarenhet av dom?
Så länge det inte blir strul så är de säkert skitbra. De hade dubbelbokat våra flygbiljetter med det resultatet att vi fick nobben på Arlanda kl. 05:00 på morgonen efter 5 timmars bilkörning. Tack vare SAS fick vi köpa 4 nya biljetter till, så skulle vi kontakta Supersaver när vi kom fram. Efter mycket strul fick vi tag i dem, och de skulle ringa oss tillbaka. De gjorde de, men semestern gick åt till att en av oss fick sitta och passa mobilen. De ringde efter 2 dagar och beklagade att de glömt oss, men då var det dags att åka hem igen. Vi anmälde dem till ARN och fick tillbaka lite pengar, men det var skitsamma då semestern var förstörd, lägg därtill ett bemötande som skulle fått en diktator grön av avund...
Förvisso fixade de så vi kom hem, med med facit i hand så hade jag hellre gått. Hoppas du har bättre tur, vill själv gärna åka till Belize!
/Marcus
Håller med Marcus och kommer här med min historia.
Hej
Har för mig att Supersaver och flygvaruheset är samma ägare (obs hörsägen )
Det är också så att du som kund hamnar i ett ”ingemansland och blir bollad mellan
flygbolaget och det fristående t.ex Supersaver om något fallerar. Mitt tips är att beställa direkt av flygbolaget för att få snabbast möjlig information om förändringar som sker.
Tänkte berätta om vår mardröms hemresa från Kambodja med biljetter som vi köpt av flygvaruhuset.
Det börja med att 6 arbetsdagar innan res start så fick vi ändrad flight.
Är inte så mycket att säga om det för sånt händer.
Naturligtviss så tog vi omedelbart kontakt med företaget för att kontrollera om det gick att ändra….utan resultat
Tyvärr så medförde det c.a 8 timmars längre väntan än på flygplatser och
Totalt 15 timmars senare hemkomst.
Flygvaruhuset ansåg att det var helt normalt.??????
Det ironiska i det hela var att vi från början hade valt denna typ av budget resa,
men blev övertalad av säljare från flygvaruhuset att lägga lite mer pengar på en bekväm hemresa.
När vi påtala att vi ”slängt” 6000 kr i sjön så fick vi ingen respons.
Men jag kunde prova att reklamera efter hemkomst. Men jag ville såklart att vår resa skulle ha förutsättningarna att bli så bra som möjligt, men efter det tredje samtalet så fick jag ge upp.
(Ville inte att det skulle dessa tråkigheter skulle påverka vår resa negativt).
Vi försökte också att få sponsring för hotellrum, men tyvärr ingen respons.
De ville inte skicka de nya biljetterna innan vi skickat tillbaka våra gamla. Följen blev att våra nya biljetter inte han komma fram innan vår resa börja. Men enligt Flygvaruhuset så skulle Singapor airline i Köpenhamn fixa biljettbytet till oss. Men när vi kom dit så hade inte
Öppet ???? Således noll koll
Viket skapa följande problem
När vi kom till Singaphor så var det fel tid på dygnet för att kunna göra bytet.
Och i Phon Pen fanns inte ens möjligheten.
När hemresan så börja blev vi nekad att få följa med planet. Efter en 20 minuters förklaringar
Så löste det sig till slut.
Sen fick vi ta kontakt med information på alla flygplatser (2) under hemresan för att ”byta” biljetter.
31 timmar tog hemresan och jag kommer aldrig att lägga 90,000 kr på flygvaruhuset igen
Så fort betalningen var gjord försvann all service och förståelse.
Ps efteråt fick vi reda på att flightändringen var gjord långt innan fick reda på det. ds
Citerat från travelwoman:
Hej! Jag var också osäker på deras trovärdighet, men jag hittade samma bra låga priser på www.resia.se och de är ju en stor seriös firma som även bokar charter mm och har statlig resegaranti.
Detta är INGEN reflektion över Supersaver Travels tillförlighet på något sätt, eftersom jag inte känner till företaget. Hej! Jag var också osäker på deras trovärdighet, men jag hittade samma bra låga priser på www.resia.se och de är ju en stor seriös firma som även bokar charter mm och har statlig resegaranti.
Däremot är detta ett talande exempel om att den traditionella resebyrån inte behöver vara dyrare än internetresebyråerna. Ibland kan man spara många sköna tusenlappar genom att kolla med sin resebyrå, jämfört med att boka på nätet. Självfallet kan det vara tvärt om också.
Vad jag försöker ha sagt är: räkna inte bort den traditionella resebyrån utan att kolla med dem.
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Vi var ett sällskap på 17 personer som beställde biljetter till Florida via supersavertravel. När vi skulle byta till inrikesflyget i Chicago var två av biljetterna avbeställda. Supersavertravel skyllde på SAS och SAS skyllde på Supersavertravel. Det var ändock Supersavertravel som tog betalt för biljetterna så jag tyckker att det minsta de kunde göra var att ta reda på vem som avbeställde biljetterna.
Aldrig mer denna resebyrå
Aldrig mer denna resebyrå
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
22 sekunder sedan
Absolut i särklass helt värdelöst
Bokade en resa med Supertravel och fick inte mitt mail med biljetterna. Nu har jag ringt dem 4 gr ( sitter och ringer just nu när detta skrivs och har varit i kö i 34 minuter hittills) för att få min biljett och varje gång så har det tagit mellan 45 minuter till 1 timme för att komma fram till någon att prata med.
Jag kan absolut inte rekommendera detta företaget även bokning och betalning gick smidigt så har resterande varit en katastrof. Jag har ordagrant lagt ner 5 timmar i kö för att få mina biljetter och har inte fått dem än.
Även om det är 200 -400 sek billigare så kan man inte värdera 5 timmar i telefonkö. Tänkt såhär. Om en främling kommer fram till dig och erbjuder 250 sek för att du skulle sitta 5 timmar i telefonkö och höra
"Alla våra handläggare är upptagna. Du behåller din plats i kön.Tack för att du väntar" - Varje minut
Vad hade du svarat den personen?
Det här företaget är ett skämt, jag varnar er för att boka resa med dem. Det enda de är bra på är att ta betalt. Det är hopplöst svårt art nå dem, de ringer ej upp som de lovat. De säljer och tar betalt för tjänsten "boka sittplats" fast det inte går att förboka eller checka in online. Jag hade en fråga om min avresa som jag ställde 2 dagar innan avresa svaret fick jag 2 dagar EFTER AVRESA ?????
Får du problem med din resa tex förlorat bagage eller annat räkna INTE med hjälp av detta oseriösa företag. De säljer resor utan att ta något som helst ansvar. När man behöver hjälp säger de, " vi är bara återförsäljare så ring flygbolaget vi gör ingenting"
Får du problem med din resa tex förlorat bagage eller annat räkna INTE med hjälp av detta oseriösa företag. De säljer resor utan att ta något som helst ansvar. När man behöver hjälp säger de, " vi är bara återförsäljare så ring flygbolaget vi gör ingenting"
Medlemmen har tagit bort svaret
Citerat från Tedl:
Det här företaget är ett skämt, jag varnar er för att boka resa med dem. Det enda de är bra på är att ta betalt. Det är hopplöst svårt art nå dem, de ringer ej upp som de lovat. De säljer och tar betalt för tjänsten "boka sittplats" fast det inte går att förboka eller checka in online. Jag hade en fråga om min avresa som jag ställde 2 dagar innan avresa svaret fick jag 2 dagar EFTER AVRESA ?????
Får du problem med din resa tex förlorat bagage eller annat räkna INTE med hjälp av detta oseriösa företag. De säljer resor utan att ta något som helst ansvar. När man behöver hjälp säger de, " vi är bara återförsäljare så ring flygbolaget vi gör ingenting"
Bara till info. Resebyrån HAR INGENTING med förlorat bagage att göra, det är flygbolagets handlingsbolag som har hand om det och det är dem man ska vända sig till.
Det här företaget är ett skämt, jag varnar er för att boka resa med dem. Det enda de är bra på är att ta betalt. Det är hopplöst svårt art nå dem, de ringer ej upp som de lovat. De säljer och tar betalt för tjänsten "boka sittplats" fast det inte går att förboka eller checka in online. Jag hade en fråga om min avresa som jag ställde 2 dagar innan avresa svaret fick jag 2 dagar EFTER AVRESA ?????
Får du problem med din resa tex förlorat bagage eller annat räkna INTE med hjälp av detta oseriösa företag. De säljer resor utan att ta något som helst ansvar. När man behöver hjälp säger de, " vi är bara återförsäljare så ring flygbolaget vi gör ingenting"
worst experience ever in my whole life ! a billion dollar advice, don't ever use this company! I made a booking and when I called after 5 minutes to cancel cuz I picked a wrong date by mistake, they started to give me false information and send me back and forth to the airline company and then they stopped answering the phone... just the worst agency I've ever used, can't even describe how rude the whole crew of Indians customer servers that they had in Sweden !!
This is my respond to their facebook page for a trip that they really messed up:
Supersaver,
I have never encountered such an unreliable service desk, and I can't stress enough how unhappy I am with the way you have acted during my booking and how you treat your customers.
I booked a ticket to Ibiza a long time ago, and there has actually been 4 different changes during the time until I finally had to cancel everything. But before that, as mentioned I received 4 changes, and at the end you offered me a solution with a 16hours flight (original flight was supposed to be 6h)... So a huge difference....
But as a last resort I accepted that offer, but without any answer for days from you. A week before departure I did not even know if I had a flight or not. I emailed and emailed without any reply so I called you. Then I was informed that I was NOT booked on ANY flight. Even tough I had accepted the offer 2 times. So during my 3 phone calls that day, I received another offer, even longer flights, worsen schedule and you added 1 more stop. So I decided to cancel everything. I did that on a Tuesday. And I emailed you to cancel my whole trip. I even made sure that you told me per email that this was ok and I would get the full refund in 2-8 weeks, but at a cost of 15 USD.
Today. A week later and I receive an email that you will now contact the airline and ask for the refund??? Pardon me? This is 6 days after I asked for the cancellation and the trip has already begun in Air Berlins books. So when I called your custmercare for the 5th time, he only said: give me some time miss. There must be something wrong, but I can not guarantee your refund.
Supersaver should have acted upon my email earlier that week that I wanted to cancel my trip. NOT AFTER THE TRIP HAD STARTED? You had all day during tuesday, wednesday and thursday to act upon this.
So basically, I dont even know if you can cancel this now, and all the information that I receive is just: "miss please let us check and get back to you".
- Also, I needed to pay Supersaver a 15USD,- service fee. For what service, may I ask? I HAVE DONE ALL THE SERVICE. Calling you over 10 times and emailing about 20 times.
L
et me just tell you that I will NEVER use your service again, nor will I ever recommend your services. In fact I will share my experiences with in an attempt to keep them from using your services. If you treat your customers this way, you will lose your business. Before that happens, transfer my money back.
Regards,
Jaqueline Lindmark
Supersaver,
I have never encountered such an unreliable service desk, and I can't stress enough how unhappy I am with the way you have acted during my booking and how you treat your customers.
I booked a ticket to Ibiza a long time ago, and there has actually been 4 different changes during the time until I finally had to cancel everything. But before that, as mentioned I received 4 changes, and at the end you offered me a solution with a 16hours flight (original flight was supposed to be 6h)... So a huge difference....
But as a last resort I accepted that offer, but without any answer for days from you. A week before departure I did not even know if I had a flight or not. I emailed and emailed without any reply so I called you. Then I was informed that I was NOT booked on ANY flight. Even tough I had accepted the offer 2 times. So during my 3 phone calls that day, I received another offer, even longer flights, worsen schedule and you added 1 more stop. So I decided to cancel everything. I did that on a Tuesday. And I emailed you to cancel my whole trip. I even made sure that you told me per email that this was ok and I would get the full refund in 2-8 weeks, but at a cost of 15 USD.
Today. A week later and I receive an email that you will now contact the airline and ask for the refund??? Pardon me? This is 6 days after I asked for the cancellation and the trip has already begun in Air Berlins books. So when I called your custmercare for the 5th time, he only said: give me some time miss. There must be something wrong, but I can not guarantee your refund.
Supersaver should have acted upon my email earlier that week that I wanted to cancel my trip. NOT AFTER THE TRIP HAD STARTED? You had all day during tuesday, wednesday and thursday to act upon this.
So basically, I dont even know if you can cancel this now, and all the information that I receive is just: "miss please let us check and get back to you".
- Also, I needed to pay Supersaver a 15USD,- service fee. For what service, may I ask? I HAVE DONE ALL THE SERVICE. Calling you over 10 times and emailing about 20 times.
L
et me just tell you that I will NEVER use your service again, nor will I ever recommend your services. In fact I will share my experiences with in an attempt to keep them from using your services. If you treat your customers this way, you will lose your business. Before that happens, transfer my money back.
Regards,
Jaqueline Lindmark
Hej.
Kan bara meddela att SuperSaver Travel är värsta lurendrejeribolaget. Köp aldrig resa hos dom.
omöjliga att få tag i, och säljer en dyr ombokningsförsäkring, men låter dig sedan inte boka om biljetten ändå.
Undvik!.
/F
Kan bara meddela att SuperSaver Travel är värsta lurendrejeribolaget. Köp aldrig resa hos dom.
omöjliga att få tag i, och säljer en dyr ombokningsförsäkring, men låter dig sedan inte boka om biljetten ändå.
Undvik!.
/F
Jag gillar inte den här byrået. Jag betalade två gånger för biljetten eftersom webbplatsen sa att det var betalningsfel. När jag ringer dem, bad de att skicka e-post till den anpassade tjänsten. När jag mailade dem svarade de aldrig. Jag klagade på denna webbplats, de svarade och bad mig att maila dem igen. Men fortfarande, inget svar via e-post. Tjänsten suger verkligen!
För min biljett är deras bokningssystem väldigt hemskt. Hur kunde de låta boka samma biljett två gånger för samma person? Sätena är reserverade annorlunda men. Otrolig !!
I don't like this agency. I payed twice for the ticket because the website said it was payment failure. When i call them, they asked to email the custom service..When i emailed them, they never reply. I complained on this website, they replied and asked me to email them again. But still, no reply by emails. The service really sucks!
For my ticket, their booking system is really awful. How could they allow booking the same ticket twice for the same person?? The seats are reserved differently though. Incredible !!
För min biljett är deras bokningssystem väldigt hemskt. Hur kunde de låta boka samma biljett två gånger för samma person? Sätena är reserverade annorlunda men. Otrolig !!
I don't like this agency. I payed twice for the ticket because the website said it was payment failure. When i call them, they asked to email the custom service..When i emailed them, they never reply. I complained on this website, they replied and asked me to email them again. But still, no reply by emails. The service really sucks!
For my ticket, their booking system is really awful. How could they allow booking the same ticket twice for the same person?? The seats are reserved differently though. Incredible !!
Jag har bokat med dom och inga problem alls.
Krånglig bokning med väldigt många steg där varje steg behöver läsas väldigt noggrant för att man inte "av misstag" ska välja ett alternativ som adderar extrakostnader.
Gick igenom hela bokningsproceduren och som sista steg, när jag skulle betala så råkade jag välja kortbetalning istället för direktbetalning med internetbank. Supersaver lade direkt på 199:-. Då hade jag redan undvikit flera liknande bondfångartricks tidigare i bokningsprocessen, men det räckte med att inte läsa allt det finstilta på sista steget för att resan skulle bli 199:- dyrare.
Bondfångeri!
Gick igenom hela bokningsproceduren och som sista steg, när jag skulle betala så råkade jag välja kortbetalning istället för direktbetalning med internetbank. Supersaver lade direkt på 199:-. Då hade jag redan undvikit flera liknande bondfångartricks tidigare i bokningsprocessen, men det räckte med att inte läsa allt det finstilta på sista steget för att resan skulle bli 199:- dyrare.
Bondfångeri!
Citerat från Jbostrom:
Krånglig bokning med väldigt många steg där varje steg behöver läsas väldigt noggrant för att man inte "av misstag" ska välja ett alternativ som adderar extrakostnader.
Gick igenom hela bokningsproceduren och som sista steg, när jag skulle betala så råkade jag välja kortbetalning istället för direktbetalning med internetbank. Supersaver lade direkt på 199:-. Då hade jag redan undvikit flera liknande bondfångartricks tidigare i bokningsprocessen, men det räckte med att inte läsa allt det finstilta på sista steget för att resan skulle bli 199:- dyrare.
Bondfångeri!
Klokt val att välja kortbetalning och helst ska man betala med kreditkort. Du får beroende på korttyp, bank o kortutgivare en utökad reseförsäkring på köpet.
Krånglig bokning med väldigt många steg där varje steg behöver läsas väldigt noggrant för att man inte "av misstag" ska välja ett alternativ som adderar extrakostnader.
Gick igenom hela bokningsproceduren och som sista steg, när jag skulle betala så råkade jag välja kortbetalning istället för direktbetalning med internetbank. Supersaver lade direkt på 199:-. Då hade jag redan undvikit flera liknande bondfångartricks tidigare i bokningsprocessen, men det räckte med att inte läsa allt det finstilta på sista steget för att resan skulle bli 199:- dyrare.
Bondfångeri!
Ett riktigt lurendrejeribolag med usel kundservice och helt värdelösa produkter som man köper till (ombokning) så vill de ha dubbelt så mkt betalt än vad man kan hitta biljetterna själv? Verkligen ett bolag man ska undvika.
Det är ju inte förrän det strular som man ser vad olika bokningssidor går för. Åkte till Tampa på biljett bokad med Supersavertravel. Tyckte det gick smidigt att boka och resan i stort flöt på som den skulle, utom när det kom till maten. Jag hade beställt specialkost och betalat en extra summa för detta. Det står att de meddelar flygbolaget men inte kan garantera specialkost. Tror de flesta har det så (om man inte bokar direkt m flygbolaget, kanske)
Nu var det så att jag inte ens stod med på listan över specialkost, så uppenbarligen har de inte beställt till mig. Har försökt få tag på dem sedan vi kom hem för en månad sedan och från början fick jag svaret om inga garantier, jag poängterade att jag inte stod med på listan ens. Då kommer bortförklaringar om att om de ändrar flygplanstyp el väg så kan det bli så. Så var inte fallet. Jag vill ha mina pengar för specialkost tillbaka. En ren principsak tycker jag, men nu får jag bara till svar att de har långa svarstider och att de ser att jag rest på min biljett och att de hoppas att jag haft en trevlig resa!
Ingen stor summa, men ack så enkelt för dem att få en missnöjd kund lite nöjdare. Tänker på de som haft riktigt strul med stora summor....... Nej, det blir inte Supersaver för vår del igen.
Nu var det så att jag inte ens stod med på listan över specialkost, så uppenbarligen har de inte beställt till mig. Har försökt få tag på dem sedan vi kom hem för en månad sedan och från början fick jag svaret om inga garantier, jag poängterade att jag inte stod med på listan ens. Då kommer bortförklaringar om att om de ändrar flygplanstyp el väg så kan det bli så. Så var inte fallet. Jag vill ha mina pengar för specialkost tillbaka. En ren principsak tycker jag, men nu får jag bara till svar att de har långa svarstider och att de ser att jag rest på min biljett och att de hoppas att jag haft en trevlig resa!
Ingen stor summa, men ack så enkelt för dem att få en missnöjd kund lite nöjdare. Tänker på de som haft riktigt strul med stora summor....... Nej, det blir inte Supersaver för vår del igen.
Citerat från Vidakatten:
Det är ju inte förrän det strular som man ser vad olika bokningssidor går för. Åkte till Tampa på biljett bokad med Supersavertravel. Tyckte det gick smidigt att boka och resan i stort flöt på som den skulle, utom när det kom till maten. Jag hade beställt specialkost och betalat en extra summa för detta. Det står att de meddelar flygbolaget men inte kan garantera specialkost. Tror de flesta har det så (om man inte bokar direkt m flygbolaget, kanske)
Nu var det så att jag inte ens stod med på listan över specialkost, så uppenbarligen har de inte beställt till mig. Har försökt få tag på dem sedan vi kom hem för en månad sedan och från början fick jag svaret om inga garantier, jag poängterade att jag inte stod med på listan ens. Då kommer bortförklaringar om att om de ändrar flygplanstyp el väg så kan det bli så. Så var inte fallet. Jag vill ha mina pengar för specialkost tillbaka. En ren principsak tycker jag, men nu får jag bara till svar att de har långa svarstider och att de ser att jag rest på min biljett och att de hoppas att jag haft en trevlig resa!
Ingen stor summa, men ack så enkelt för dem att få en missnöjd kund lite nöjdare. Tänker på de som haft riktigt strul med stora summor....... Nej, det blir inte Supersaver för vår del igen.
Det är därför man bara ska köpa biljetten med Supersaver travel och ta allt annat, sätesbokning, mat, extrabaggage etc med flybolaget direkt. jag äter alltid specialkosat men skulle andrig i livet betala extra för att resebårån ska göra ett sämre jobb än jag jag kan göra gratis.
Det är ju inte förrän det strular som man ser vad olika bokningssidor går för. Åkte till Tampa på biljett bokad med Supersavertravel. Tyckte det gick smidigt att boka och resan i stort flöt på som den skulle, utom när det kom till maten. Jag hade beställt specialkost och betalat en extra summa för detta. Det står att de meddelar flygbolaget men inte kan garantera specialkost. Tror de flesta har det så (om man inte bokar direkt m flygbolaget, kanske)
Nu var det så att jag inte ens stod med på listan över specialkost, så uppenbarligen har de inte beställt till mig. Har försökt få tag på dem sedan vi kom hem för en månad sedan och från början fick jag svaret om inga garantier, jag poängterade att jag inte stod med på listan ens. Då kommer bortförklaringar om att om de ändrar flygplanstyp el väg så kan det bli så. Så var inte fallet. Jag vill ha mina pengar för specialkost tillbaka. En ren principsak tycker jag, men nu får jag bara till svar att de har långa svarstider och att de ser att jag rest på min biljett och att de hoppas att jag haft en trevlig resa!
Ingen stor summa, men ack så enkelt för dem att få en missnöjd kund lite nöjdare. Tänker på de som haft riktigt strul med stora summor....... Nej, det blir inte Supersaver för vår del igen.
Det tänkte jag aldrig på!!! Ska göra så nästa gång om jag bokar med någon resebyrå! Så får man hålla tummarna för att allt annat flyter på!
En liten update, bara! Har haft fortsatt kontakt med Supersavertravel och vill bara berätta att efter många mail kommer jag att få tillbaka mina pengar för specialkosten.
Det gäller tydligen att inte ge upp! Nu var detta ingen stor summa pengar, men jag är glad att de gick mig till mötes till sist!
Det gäller tydligen att inte ge upp! Nu var detta ingen stor summa pengar, men jag är glad att de gick mig till mötes till sist!
Supersaver travel is totally unreliable and impossible to get in touch with. Support has unfortunately been very rude and everything but helpful. If anyone can advise me on how to make a claim, then please answer this. I have phoned support five times, sent e-mails and also a letter to the postbox in Uppsala. No answer at all for weeks.
We actually want to warn everyone of them.
We actually want to warn everyone of them.
Citerat från Ibrahiml:
Can only announce that SuperSaver Travel is the worst scam company. Never buy a trip from them.
impossible to get hold of, and sells an expensive rebooking insurance, but then does not allow you to rebook the ticket anyway.
Avoid !.
I agree, worst company, NO support whatever
Can only announce that SuperSaver Travel is the worst scam company. Never buy a trip from them.
impossible to get hold of, and sells an expensive rebooking insurance, but then does not allow you to rebook the ticket anyway.
Avoid !.
Vi tvingades tyvärr avboka en resa vi bokat med Super Saver travel . Osannolikt svårt komma i kontakt! Blev lovad i en chatt (efter först halvtimmes väntan på snart i chatten) att återkomma med info inom 24-48 tim på frågan till vilket konto återbetalningen skett. Min man sitter just nu och väntar i telefon som han efter lååång sökning till slut hittade. Nu suttit i kö 20min. Plats 20 först. Men de senaste 10min har han haft plats 14.... Vi ger snart upp och överväger lämna in en polisanmälan om bedrägeri istället. Känner oss hjälplösa I detta. Det gäller 2404kr. Principen är viktig. 😢