Qatar airways till Bangkok?
Har aldrig använt mig av deras tjänster men hittade biljett som var mycket billigare än Thai air å jag tänkte testa de.
Vad jag undrar över är om det är ett "riktigt" bolag så att man får "gratis" (alltså att det ingår i biljettpriset) mat, dryck (vatten/juice) och filt samt modernare plan med egna underhållningssystem i stolen?
Vad jag undrar över är om det är ett "riktigt" bolag så att man får "gratis" (alltså att det ingår i biljettpriset) mat, dryck (vatten/juice) och filt samt modernare plan med egna underhållningssystem i stolen?
Ja, det är ett riktigt bolag. Det räknas bland de bästa flygbolagen i världen.
Riktigt fint och bra bolag. Tror till och med de har vunnit titeln "världens bästa bolag" något år nyligen. Flög med Qatar airways senast i Januari, väldigt modernt och bästa underhållningssystemet jag haft under en flygning. Man får en meny med tre olika maträtter att välja mellan och påfyllning av vatten/juice/annan dricka i princip hela tiden. Och ja, man får filt, kudde, tandborste och allt sånt där också.
Tack för svaren.
Som det ser ut nu blir det Qatar airways.
Som det ser ut nu blir det Qatar airways.
Vi åkte också med Qatar till Kuala Lumpur i februari och det var riktigt bra. Har bokat samma resa med dem igen i februari 2017. De har bra priser just nu.
Citerat från Signovinces:
Tack för svaren.
Som det ser ut nu blir det Qatar airways.
Är du osäker kan du gå in på www.seatguru.com och kontrollera vilket flygplan du kommer åka med. Ange flygbolag, flygnummer samt datum så får du en rätt bra beskrivning på planet.
Tack för svaren.
Som det ser ut nu blir det Qatar airways.
Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Citerat från Totopez:
Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Håller med om att SG inte ska tas som en absolut sanning, allt ändras, hela tiden men ändå ett bra hjälpmedel.Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Intressant, åkt Biz med QR på 787, 350 och 777, så på vilket sätt är 380 bättre?
Citerat från Bibby:
Intressant, åkt Biz med QR på 787, 350 och 777, så på vilket sätt är 380 bättre?
Baren... Bakom F och C-kabinerna på övre däck finns det en stor bemannad bar som är väldigt trevlig att stå och dricka Krug i.Citerat från Totopez:
Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Håller med om att SG inte ska tas som en absolut sanning, allt ändras, hela tiden men ändå ett bra hjälpmedel.Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Intressant, åkt Biz med QR på 787, 350 och 777, så på vilket sätt är 380 bättre?
Sedan är stolarna i 777 av en äldre modell än i 380, 350 och 787, och jag föredrar 1-2-1 konfig framför 2-2-2 på 777-orna. Med 1-2-1 har alla direkt tillgång till gången, så man kan ha fönsterplats utan att behöva klättra över någon på väg till toan.
Citerat från Totopez:
Vissa QR 777 har fått en 1-2-1 config men visst, de flesta har inte det.
Lite OT men flög med CX nyss och de har 1-2-1 på sina 777, riktigt bra upplevelse.
Citerat från Bibby:
Citerat från Totopez:
Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Visa mer
Håller med om att SG inte ska tas som en absolut sanning, allt ändras, hela tiden men ändå ett bra hjälpmedel.
Intressant, åkt Biz med QR på 787, 350 och 777, så på vilket sätt är 380 bättre?
Visa mer
Baren... Bakom F och C-kabinerna på övre däck finns det en stor bemannad bar som är väldigt trevlig att stå och dricka Krug i.
Sedan är stolarna i 777 av en äldre modell än i 380, 350 och 787, och jag föredrar 1-2-1 konfig framför 2-2-2 på 777-orna. Med 1-2-1 har alla direkt tillgång till gången, så man kan ha fönsterplats utan att behöva klättra över någon på väg till toan.
Aha, ja en bar är ju fräckt :)Citerat från Totopez:
Seatguru är inte särskilt pålitligt, och man ska definitivt inte boka utifrån plantyp/konfiguration där.
Mellan Stockholm och Doha flyger QR med B787 Dreamliner. Hyfsat nya. Rätt smala säten, men bra service och mat. Mellan Doha och Bangkok har man idag en blandning av A380 och B777, men kommer efter sommaren att börja fasa ut A380 från den linjen och nästan bara flyga med B777.
Men båda dessa plan är bra. Businessprodukten på A380 år bättre, men i ekonomi år det ungefär samma.
Visa mer
Håller med om att SG inte ska tas som en absolut sanning, allt ändras, hela tiden men ändå ett bra hjälpmedel.
Intressant, åkt Biz med QR på 787, 350 och 777, så på vilket sätt är 380 bättre?
Visa mer
Baren... Bakom F och C-kabinerna på övre däck finns det en stor bemannad bar som är väldigt trevlig att stå och dricka Krug i.
Sedan är stolarna i 777 av en äldre modell än i 380, 350 och 787, och jag föredrar 1-2-1 konfig framför 2-2-2 på 777-orna. Med 1-2-1 har alla direkt tillgång till gången, så man kan ha fönsterplats utan att behöva klättra över någon på väg till toan.
Vissa QR 777 har fått en 1-2-1 config men visst, de flesta har inte det.
Lite OT men flög med CX nyss och de har 1-2-1 på sina 777, riktigt bra upplevelse.
Tips från coachen gällande bättre sida än Seatguru.com för att se vilken flygplanstyp man kommer få på sträckan är www.expertflyer.com. Där kan man dessutom se hur bokat planet är och vilka specifika platser som är lediga. Mycket bra sida :)