Om man bokar genom resebyrå och får strul?
Hej,
Sitter och ska boka en resa till Nya Zeeland genom troligtvis resecentrum gruppen. Men jag har en fundering. Googlar man runt lite så är det många som skriver att dom har fått problem och att dom inte får någon hjälp från resebyrån. Men om man bokar online, kan man verkligen förvänta sig att få hjälp genom dom? Alltså vad är det dom ska hjälpa en med?
Jag trodde det va så att bara för att man bokar genom en byrå så är det ju fortfarande flygbolaget som ska ta dig till slutdestination, och har du en biljett på hela resan så ska dom också ta dig dit. Har jag missuppfattat något?
Vissa skriver negativa kommenterar som "när vi väl betalat är du borta för en resebyrå". Men är inte det lite vitsen med att boka online? Dom bokar en biljett åt dig och flygbolaget ska ta dig dit...
Jag hade alltid bokat genom flygbolaget direkt om det fanns möjlighet. Men nu finns denna resa inte någonstans som är så bra i pris och så snabb resa. Är faktiskt rätt otroligt... Så vill bara ha rätt inställning när jag bokar. Jag förväntar mig inte ett nummer som jag kan ringa 24/7 om minsta lilla som kan komma att hända. Ska jag tänka om? :)
Sitter och ska boka en resa till Nya Zeeland genom troligtvis resecentrum gruppen. Men jag har en fundering. Googlar man runt lite så är det många som skriver att dom har fått problem och att dom inte får någon hjälp från resebyrån. Men om man bokar online, kan man verkligen förvänta sig att få hjälp genom dom? Alltså vad är det dom ska hjälpa en med?
Jag trodde det va så att bara för att man bokar genom en byrå så är det ju fortfarande flygbolaget som ska ta dig till slutdestination, och har du en biljett på hela resan så ska dom också ta dig dit. Har jag missuppfattat något?
Vissa skriver negativa kommenterar som "när vi väl betalat är du borta för en resebyrå". Men är inte det lite vitsen med att boka online? Dom bokar en biljett åt dig och flygbolaget ska ta dig dit...
Jag hade alltid bokat genom flygbolaget direkt om det fanns möjlighet. Men nu finns denna resa inte någonstans som är så bra i pris och så snabb resa. Är faktiskt rätt otroligt... Så vill bara ha rätt inställning när jag bokar. Jag förväntar mig inte ett nummer som jag kan ringa 24/7 om minsta lilla som kan komma att hända. Ska jag tänka om? :)
Boka du via resebyrå, är det inte direktflyg så brukar det bli billigare i 99 fall av 100.
Det är ju deras sett att bidra med ett mervärde.
Dessutom så blir ju långresor ofta en mix av olika flygbolag även om man bokar på ett av flygbolagens hemsidor och då är man ändå inne i "resebyråförfarandet".
Det är ju deras sett att bidra med ett mervärde.
Dessutom så blir ju långresor ofta en mix av olika flygbolag även om man bokar på ett av flygbolagens hemsidor och då är man ändå inne i "resebyråförfarandet".
Citerat från Birgere:
Boka du via resebyrå, är det inte direktflyg så brukar det bli billigare i 99 fall av 100.
Det är ju deras sett att bidra med ett mervärde.
Dessutom så blir ju långresor ofta en mix av olika flygbolag även om man bokar på ett av flygbolagens hemsidor och då är man ändå inne i "resebyråförfarandet".
Ja, men det är lite så jag känner.. Ser ju bara resebyrån som ett sätt att betala biljetten. Sålänge jag får en biljett är jag liksom nöjd :PBoka du via resebyrå, är det inte direktflyg så brukar det bli billigare i 99 fall av 100.
Det är ju deras sett att bidra med ett mervärde.
Dessutom så blir ju långresor ofta en mix av olika flygbolag även om man bokar på ett av flygbolagens hemsidor och då är man ändå inne i "resebyråförfarandet".
Men tack för svaret!