Sos08s blogg

Onsdag 12 December 2007 - Krabi Airport
Tidig morgon blev det för att hoppa in i taxin mot flyget som tog oss tillbaka till kalla och gråmulna Sverige..............
Måndag 10 December 2007 - Ao Nang
Spenderade sista dagarna under semestern på stranden i Ao Nang...............
Söndag 9 December 2007 - Krabi stad
Åkte in till Krabi för att shoppa lite. Behövde en vilodag från stranden även om vi båda är soldyrkare :-) Denna dag kom det till och med lite regnskurar.Vi var även till skräddaren och gjorde sista provningarna.
Lördag 8 December 2007 - Ao Nang
Härliga vågor var det på Poda denna gång.
Fredag 7 December 2007 - Ao Nang
Badade och tog ansikts-, fot- och thaimassage hos Maria på stranden. Hon konstaterade att vi nu hade samma färg på armarna som hon :-)
Torsdag 6 December 2007 - Koh Lanta
Koh Lanta kände vi var inget för två vuxna människor utan barn. Vi beger oss vidare med klåda efter ett dygn på denna myggrika ö......................

Vi tog färjan tillbaka till Ao Nang igen och checkade denna gång in på Hotel Sabai Mansion med poolen precis utanför rumsdörren.
Onsdag 5 December 2007 - Koh Lanta
Tog färjan till Koh Lanta och tänkte stanna där några dagar. Väl framme på Koh Lanta så dök inte skjutsen upp som skulle ta oss till resorten vi bokat bungalow på. Vi fick ta en tuk tuk på gatan till Golden Bay Cottage.

Inget bra intryck och start på Koh Lanta tyckte vi. Hittills har vi bara blivit positivt inställda till de platser och hotell vi varit på.

Stranden hade ganska mörk sand och det var väldigt lång grunt där. Förstår att detta är stället för småbarnsfamiljer. Det går att dra vagnar utefter stranden utan problem och föräldrarna kan ligga lugnt på stranden och iaktta barnen som badar.

Efter lite bad och sol tog vi en promenad in till "city" för att kolla shopping och restauranger på Koh Lanta.

Vi promenerade tillbaka till resorten när mörktet började falla. Tog en middag på stranden i mörkret och blev samtidigt myggätna något så fruktansvärt.....
Måndag 3 December 2007 - Koh Phi-phi
Åkte på utflykt till öarna runt Phi Phi. Sol från klarblå himmel på vår utflykts dag till öarna runt Phi Phi som man inte får missa när man är där............
Lördag 1 December 2007 - Koh Phi-phi
Vi tog en longtail till Long Beach på morgonen och låg där och solade och badade hela dagen. När vi kände att vi solat färdigt för dagen började vi vår vandring tillbaka till hotellet. Det är perfekt att vandra längst stränderna och emellanåt klättra på stenarna från strand till strand tills man kommer fram. Det finns även tillfällen till att ta en svalkande öl på småstränderna efter vägen tillbaka..........

På kvällen blev det en god seafood middag för att fira vår förlovning på denna paradisö.
Fredag 30 November 2007 - Koh Phi-phi
Väl framme på Phi Phi checkade vi in på Phi Phi Hotel och badade sen vid stranden närmast hotellet och i hotellpoolen. Helt ok hotell med fint rum och trevlig personal och bemötande.