Skriv kommentar | Alla kommentarer |
Emeliebb säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Jag lyckades få tillbaka alla pengarna (minus 500kr, men orkar inte tjafsa) pga inställda flyg via konsumentkreditlagen, så jag ställde ett krav mot kreditgivaren istället då jag köpt biljetten på faktura. Dom(Klarna) lyckades i sin tur nå fram till Travelstore, som skickade mig ännu ett autogenererat mejl med "info om inställda flyg" men där det denna gången istället stod "Om minst 25 veckor..". ...
19 mars 2021 11:04 - Anmäl
Denise1962 säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Tack! Ska försöka med det. Får hellre tillbaka en del än inget alls.
18 mars 2021 11:59 - Anmäl
Elcanario93 säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Hej!
Ta hjälp av http://www.airhelp.com eller liknande. Det finns många, både svenska och andra.
Dessa bolag vill tjäna pengar och gör allt och lite till, för att få provision på de ev pengar som kunden får i ersättning.
Ansökan ska vara kostnadsfri och bolaget begär först viss information osv.
Blir resultatet lyckosamt för kunden tar bolaget en provision på mellan 15-40 % på återbetalat be...
17 mars 2021 14:37 - Anmäl
Denise1962 säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Hej!
Jag undrar verkligen vad jag ska göra? Bokade en resa på bara 5 -6 dagar med Qatar Airways via Travel Store för att vara med på min dotters bröllop i Thaiand i mars 2020. Ett kort tag innan avresedatum ställdes det in p g a pandemin. Samtidigt blev jag själv sjuk i trolig covid (togs ej tester då), och kontaktade en läkare online (fick inte göra fysiskt besök på VC med symptom och var satt...
17 mars 2021 12:09 - Anmäl
Fartlek säger i sin diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Mitt problem nu nu löst. Det var väl främst tack vare via min anmälan till ARN som det gick att få tag på någon i företaget igen, efter 2.5 månaders total tystnad från deras sida.
Jag kan verkligen INTE rekommendera någon att nyttja detta bolag (Travelstore, Flygpoolen, Flightfinder). Du får säkert din resa levererad om inget händer på vägen, men om något krånglar är de helt hopplösa att ha oc...
22 januari 2021 07:45 - Anmäl
Fartlek säger i sin diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Emeliebb: Tråkigt att höra att även du blivit drabbad av det här oseriösa företaget. Uppdatera så småningom gärna hur det går för dig.
Min status är den samma som tidigare. För två månader sedan skrev de att pengarna förts åter till mig. Därefter har det varit total tystnad på alla försök till att få kontakt. Förstås har inga pengar dykt upp.
Jag har nu anmält deras hantering av mitt ärend...
6 januari 2021 15:32 - Anmäl
Emeliebb säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Jag är i exakt samma situation.
Betalade min resa i Januari 2020 som skulle gå i Augusti. Den avbokades av dom några dagar innan och jag skulle få min återbetalning om "tidigast 12 veckor". Min följdfråga om vilka av mina bankuppgifter dom behövde ignorerades, och alla mina mejl till dom sedan dess. Precis som dig då finns 3 olika och felaktiga bokningsnummer när jag ska kontakta dom ang bokninge...
20 december 2020 17:55 - Anmäl
Fartlek säger i sin diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
Uppdatering. För en månad sedan bedyrade Travelstore att de fört över mina pengar, men att det kunde ta lite tid, upp till två veckor.
Efter två veckor skickade jag ett meddelande och berättade att jag inte fått någon ersättning och gav på nytt mina bankuppgifter. Nu har det gått en månad sedan deras senaste meddelande och jag har inte fått några pengar ännu.
Det är en sak att det dröjer o...
30 november 2020 13:04 - Anmäl
Lisanilsson säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
P.g.a. 'coronan' har jag avbokat 3 resor med SAS eftersom direktflygen ställdes in. Alla biljetterna köptes ca 1 år i förväg via SAS direkt. För de två första valde jag voucher som jag fick 4 och 7 dagar efteråt. För den sista valde jag kontant återbetalning. Pengarna fanns på betalkortet efter 16 dagar.
Detta är bara info om hur SAS gjorde.
Lycka till!
27 september 2020 16:32 - Anmäl
Lisanilsson säger i Fartleks diskussion "Problem med återbetalning från Travelstore":
P.g.a. 'coronan' har jag avbokat 3 resor med SAS eftersom direktflygen ställdes in. Alla biljetterna köptes ca 1 år i förväg via SAS direkt. För de två första valde jag voucher som jag fick 4 och 7 dagar efteråt. För den sista valde jag kontant återbetalning. Pengarna fanns på betalkortet efter 16 dagar.
Detta är bara info om hur SAS gjorde.
Lycka till!
27 september 2020 16:32 - Anmäl
Sida:123456Nästa