Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Emmgus81 säger i sin diskussion "Bilsemester i europa på två veckor":
Nu finns det även en blogg på min sida där jag skrivit lite om resan.
18 juli 2010 18:46 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 15, Södra Halland - Stockholm":
Vi stannade i stugan fram till lunch ungefär och sen åkte vi hemåt! Resan hade varit underbar men det var ändå skönt att komma hem och framförallt att sova i den egna sängen :) Vi kom fram till att vi totalt åkt cirka 450 mil. Att åka på bilsemester så här var rikitgt kul och vi kommer säkert göra det fler gånger. :)
18 juli 2010 13:02 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 14, Odense - Södra Halland":
Vi tycker båda två det är kul med djur så vi gjorde ett besök på Odense Zoo som var en lite lagom stor trevlig djurpark. Den var trevlig för vuxna men det var ganska inriktad för barn så jag tror den är perfekt om man har småbarn. Vi åkte vidare och var efter ett par timmar tillbaka på svensk mark i Helsingborg, kändes skönt :) Precis som på nervägen stannade vi mina föräldrars sommarstu...
18 juli 2010 12:58 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 13, Hamburg - Odense":
Efter frukost fortsatte färden norrut. Vi hade från början tänkt att vi skulle åka färjan Rödby - Puttgarden men eftersom vi hade gott om tid så bestämde vi för att åka genom Danmark och över broarna över lilla och stora bält. Vi stannade i den tyska staden Flensburg för att äta lunch och det var en jättemysig stad. Vi passade även på att handla lite alkohol (mest vin) här till bra pris :) ...
18 juli 2010 12:52 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 12, Hannover - Hamburg":
Vi började bli mer och mer trötta på att spana på olika städer så aktiviteten för dagen blev ett besök i en stor fågelpark cirka tio mil från Hannover. Jag är inte lika fascinerad av fåglar som sambon men jag tyckte ändå besöket där var rikitgt spännande. Djurskötarna verkade ha byggt upp relationer med fåglarna och t.ex. blev en pelikan helt excalterad och började vifta med vingarna när en av skö...
18 juli 2010 12:40 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 11,Rothenburg ob der Tauber - Hannover":
Vårt intresse för gamla mysiga städer började vid det här laget bli mättat men eftersom Rothenburg är känt för att vara vädligt fint tog vi en promenad i de gamla delarna av staden och det var ju såklart fint. Vi gjorde även ett besök på ett julmuseum (Deutsches Weinnactsmuseum) som finns i staden som berättade om julens historia, många av traditionerna härstammar tydligen från Bayern som är den...
18 juli 2010 12:33 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 10, Fussen - Rothenburg ob der Tauber":
Anledningen till att vi valde att sova i Fussen var att slottet Neuschwanstein ligger i närheten och att romantiska vägen som vi tänkt åka börjar i Fussen. Vi började dagen med att åka till slottet. När man parkat bilen kan man sedan välja tre olika sätt (promenara, åka buss eller hästskjuts) att ta sig upp för berget för att se slottet och vi bestämde oss för att åka buss för att hinna till e...
17 juli 2010 18:26 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 9, Zell Am See - Fussen":
Eftersom det var så himla härligt att bada så bestämde vi oss för att spendera några timmar på stranden innan vi åkte vidare (att vi inte använde solskyddsfaktor här visade sig vara något vi fick ångra senare.. ) . När vi kände oss färdigbadade så åkte vi vidare och målet för dagen var en liten stad i södra Tyskland som heter Fussen (ska nog egentligen vara såna där prickar över u:et men men). I...
17 juli 2010 18:10 - Anmäl
Emmgus81 skriver blogginlägget "Dag 8, Gmunden - Zell Am See":
Efter lite frukost drog vi vidare mot Zell Am See. Det var nästan konstant nedförsbacke dit vilket kändes lite underligt, ganska bra för bensinförbrukningen dock :) Vid lunchtid var vi framme i Zell Am See och vi insåg ganska snabbt vilket härligt ställe det var! Efter att ha käkat lunch och hittat ett hotell drog vi till badstranden, Det visade sig vara 26 grader i vattnet och det var underba...
17 juli 2010 17:52 - Anmäl
Emmgus81 säger i sin diskussion "Bilsemester i europa på två veckor":
Hoppas ni får en härlig resa!