Visningar: 116
Kanada valar och surfing
2009-04-18 04:28
Ar du i Kanada eller funderar pa att aka?
En av de mysigaste staderna och faktiskt med vagsurfmojligheter ar Tofino pa Vancover island.
En liten fiskestad som blir helt tokigt full med folk pa sommaren. Det som drar folk ar just att det ar sa mysigt, surfen och whale watchingen.
Ja, det ar kallt i vattnet, 7 grader nu i borjan av april men vatdrakterna ar sa bra sa man fryser faktiskt inte. Vagorna ar faktiskt bra ocksa tro det eller ej, ganska sma pa sommaren men longboarding ar ju underbart.
Sedan ar det ju whale och bearwatchingen. Ak med ett foretag som heter WEST COAST AQUATIC SAFARIS. Dar jobbar jag :-) Vi har en grym 12 personersbat som man kan sta pa taket for att se battre, eller ga in dar det ar varmt och mysigt men man ser fortfarande bra. Det ar helt otroligt att se de stora djuren som vi manniskor egentligen vet sa lite om (nu pratar jag om valarna). De resorna ar ute pa oppet hav. Bjorntittningen sker inne bland oarna sa ett skont alternativ for de sjosjuka stackarna. Helt underbart vackert med chans till att se mycket mer wildlife an bjornarna. Vancouver island har ju sin egna sort svartbjornar med simhud mellan tarna. De ar samlare, mest bar och fisk, vi aker ut vid lagvatten och hoppas se dem nar de vander pa stenar vid vattenbrynet for att hitta krabbor. Sedan har vi ju massa ornar har ocksa. MYCKET REKOMMENDERADE resor, de kostar CAN $79 (+skatt som de konstigt nog inte inkluderar i priset har i Kanada) styck och ar varda varje ore. Kolla: whalesafaris.com/pages/swedish
Nar ni kommer sa se till att halsa till Evis om jag inte ar dar :-) Mycket valkomna till Tofino, Kanadas mysigaste stad.
Kategori: Sport, Natur & Fritid
Reslängd: 743 dagar
Datum: 17 - 28 maj 2009