Visningar: 1909
I Januari 2010 bar det av på den efterlängtade resan till Namibia. Tillsammans med min klass spenderade jag två veckor i detta land och vi fick vara med om många olika kontraster. Under resans gång träffade vi så många härliga personer som någon av oss aldrig kommer glömma. Den här resan tog oss med in i lokalbefolkningens liv och dem välkomnade oss verkligen med öppna armar. Sällan får man en sådan kontakt med landets invånare som vi fick på våran resa! Den namibiska kulturen var spännande med många nya seder och traditioner som vi prova på.
Namibia var också ett land som bjöd på en mäktig natur, allt ifrån gröna berg till höga gula sanddyner -upplevelserna var många och fantastiska.
Med dessa ord hoppas jag att ni finner glädje i att ta del av min fantastiska skolresa ner till södra Afrika!
Namibia var också ett land som bjöd på en mäktig natur, allt ifrån gröna berg till höga gula sanddyner -upplevelserna var många och fantastiska.
Med dessa ord hoppas jag att ni finner glädje i att ta del av min fantastiska skolresa ner till södra Afrika!
Kategori: Kultur & Historia
Besökta länder:
Namibia, Sverige, Tyskland
Reslängd: 16 dagar
Datum: 19 januari - 3 februari 2010
Blogg: 8 inlägg
Bilder
Barn i byn Omitara
Namibia
Av Travellover
Nakambale Village
Ondangwa, Namibia