Visningar: 1729
I år var det dags att för tredje gången gästa den mysiga staden Antibes vid Medelhavets strand. Belägen mellan Nice och Cannes är det nära till många orter efter kusten och bland bergen. Hyrbil är nästan ett måste, dock så liten som möjligt för att undvika reparationer vid återlämnandet. Det är, som i hela södra Europa för övrigt, inte svensk ordning när det gäller parkering mm.
En dag kikade vi på en karta och pekade på en ort som såg ut att ligga lite offside. Den hette Fayence och vi åkte dit för att kolla och det var en trevlig bekantskap bland bergen väster om Grasse.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen...jag kommer igen till Antibes och om du har möjlighet, gör ett besök. Du ångrar dig inte...
En dag kikade vi på en karta och pekade på en ort som såg ut att ligga lite offside. Den hette Fayence och vi åkte dit för att kolla och det var en trevlig bekantskap bland bergen väster om Grasse.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen...jag kommer igen till Antibes och om du har möjlighet, gör ett besök. Du ångrar dig inte...
Besökta länder:
Frankrike, Monaco, Italien
Reslängd: 7 dagar
Datum: 29 augusti - 5 september 2010
Blogg: 1 inlägg
Bilder
Villa Asmodeé
Antibes, Franska rivieran, Frankrike
Av Sierra
Antibes, Franska rivieran, Frankrike
Av Sierra
Marché aux Fleur