Stöd Ukraina

Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Chriss87
Tjenare! Jag söker efter ett passande resmål runt januari-februari. Fokus som tråden syftar på är aktiviteter. De två saker som är krav är nr.1 ett fullgott gym då jag tränar och tävlar i CBB. Det andra är underbara dykmöjligheter med tuber. Sen älskar jag alla typer av aktiviteter. Vandring i häftiga landskap, annorlunda sporter, paddling, forsränning you name IT. Så till min fråga. Ha...
12 oktober 2017 09:42
Robbowan
Australien är ju extremt stort, med ett flertal klimatzoner, och därför finns det extremt mycket att se och göra.
23 augusti 2017 14:29
Ziesta
Jamen då måste du absolut försöka ta dig till Australien något kommande äventyr! :-) Jag kan rekommendera området Kimberleys i nordvästra delen för vildmark och fantastiska vattenfall och raviner. Ja, en hel del sträckor är ödemark, det är ju främst östkusten och kring de stora städerna som är mer bebyggt.
22 augusti 2017 08:57
Marulk
Det började med släktresa (melonodlare i central Valley ) därefter har det blivit några turer till landet i väst. Förra året blev det långtur med 4 delstater, där förutom Oahu, Oregon imponerade. Vi har dock mycket kvar i Californien att uppleva. Är man trogen vandrare bör Lassen Vulcanic NP besökas
21 augusti 2017 20:35
Erikcjolsson
Hej! Ah ok, jo själv är jag rejält sugen på Australien, men aldrig fått till det. Som mest var jag på flygplatsen i Sydney när jag var på väg till Nya Zealand. Fräckt äventyr. Jag vet inte, men jag förmodar att långa sträckor där måste vara rena ödemarken? Alltså längs med kusterna? /Erik
21 augusti 2017 18:54
Erikcjolsson
Hej! PCT ja, jo jag har hört denna nämnas väldigt mycket senaste tiden. Ställer jag samma fråga på annat håll, så är det ofta PCT kommer på tal. Du nämner Sierra Nevada och Oregon, är det något särskilt som fått dig till just USA? /Erik
21 augusti 2017 18:52
Erikcjolsson
Utmärkt! :) Det är ju lite av ett annat tema, påminner om Tim Ferriss och 4h arbetsvecka, och hur man kan skapa sin egen verklighet. Kul att du har lyckats och därmed fått till en såpass fri livsstil. Tricket är väl att bygga den där databasen, något som tillåter en att bli geografiskt fri. /Erik
21 augusti 2017 18:49
Ziesta
Jag gissar att vad som är ett äventyr är väldigt individuellt.. men jag har en galen dröm om att "göra en Forrest gump" i Australien och jogga runt landet. Med min snigelhastighet och regelbundna pauser och vilodagar hade jag nog antagligen behövt mer än ett år på mig.. :-) och sen måste man ju ha tid att se allt vackert. Jag har redan varit där 6 ggr (dock inte joggandes) men finns massor kvar a...
21 augusti 2017 17:56
Marulk
PCT - Pacific Crest Trail...on my bucket list. Å sen kanske the Appalachian Trail....å sen en väldans massa Trails på de fantastiska Hawaiian Islands....å sen kanske lite norsk fjällvandring......å sen....jisses vad åren går 😉 PCT, har vi korsat några ggr på dagsturer i Sierra Nevada o Oregon. Givetvis var det boken Wild som inspirerade från början.
20 augusti 2017 20:30
Hawaii
Har jobbat inom flygbranschen hela mitt liv, men som konsult sedan många år och får alltså betala för mina resor själv. Designade en databas för många år sedan, som håller koll på samtliga transaktioner (genom tillverkningsnumret) för samtliga trafikflygplan och privata jets i hela världen. Personligen är jag ansvarig för uppdateringen av alla Boeing flygplan. Firman som i dagens läge äg...
20 augusti 2017 18:28