Tack för all denna information,har noterat samtliga platser och lagt till i vår grovplanering av vår resa..Tror inte det blir problem att tillbringa 3-4 v utan stress i dessa regioner,vi föredrar som ni,de mindre vägarna för att man då ser och får uppleva mer.kanske återkommer med fler frågor.
Tack
Anno53
Hej! Kopierar in ett svar/sammanfattning av vår resa (2015) som jag skrivit till svar här på RG. Vet inte om du redan har läst det. Snart beger vi oss över igen och kommer att köra från Chicago till Florida, via St Louis, Nashville, och ner genom Georgia. Påminn mig gärna med ett meddelande om du vill ha info om det när vi kommit hem igen.
På Roadtrippers.com kan man lägga upp sin rutt och få...
Vi är intresserade av kultur,natur och genuina platser och pärlor utanför turiststråken i gamla södern.Vi tänker bila runt 3-4 v och har några mål som new Orleans ,Louisiana,Nashville,Alabama,Memphis,Key West bla.
Har gjort ett flertal roadtripper i västra USA ,så nu vill vi uppleva denna delen.
Någon som har gjort ngn liknande tripp och vill dela med sig av tips och erfarenheter?
Clintans ranch i Carmel vil vi ju inte missa,en av mina favoritfilmer(broarna i Madison county)tack för tipset! Hearst castle besökte vi förra året,det var ju väldigt pampigt och mkt sevärt och vi bodde på ett relativt billigt hotell i SAN simeon,där vi hörde stilla havets vågor hela nätterna,härligt! I Carmel bodde förf Vilhelm Moberg när han skrev utvandrarserien och John Steinbeck tror jag ock...
I Carmel får du inte missa Clintans Ranch The Mission, när jag var dit i fjol stod den gröna GMC pickupen från Broarna i Madison County där, häftigt för mig iallafall. Bo 2 nätter i Monteray för där hittar du boende för 700:- istf det dubbla i Carmel en mil därifrån. Akvariet är väl värt att lägga 3 timmar på, sedan är det bara att kolla på tripadvisor vad man är intresserad av, men 2 nätter så ni... »
Tänkte mest på Eureka för att få köra den vägen och avenue of the Giants hade varit häftigt om vädret tillåter,sen blir det nog söderöver.Har du några tips om Carmel och Monterey? Oregon får vi nog vänta med till en annan resa,men låter mkt lockande då man vill uppleva häftig natur .Planerar du fler USA-tripper?
»