Stöd Ukraina

Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Mikaelaa
Mikaelaa säger om Leroslovers bild "Kretas 'Maldiverna' - Elafonissi, västra Kreta":
Helt underbart =) Längtar tillbaka hit.
3 april 2008 18:56
Mikaelaa
Mikaelaa säger till Gullsing:
Jag har faktiskt ingen aning om det. Men just den här platsen eller byn hette Firgas.
3 april 2008 18:18
Gullsing
Gullsing säger om Mikaelaas bild "Gran Canaria":
Firgas är ju vatten med kolsyra. Kan det stämma här? Sin gas är utan. Gilla
28 mars 2008 18:27
Fagersta
Fagersta säger om Mikaelaas bild "Polen":
Hoppas att vi aldrig glömmer.......
28 mars 2008 10:37
Gullsing
Gullsing säger om Mikaelaas bild "Polen":
Jag har inte varit där, men blir alldeles rasande, när det kan finnas folk, som säger att det inte har hänt. Gilla
27 mars 2008 23:27
Strid
Strid säger om Mikaelaas bild "Teneriffa":
Fin bild!
27 mars 2008 23:25
Gullsing
Gullsing säger om Mikaelaas bild "Teneriffa":
Jo, det är det. De blir jättestora här. Gilla
27 mars 2008 23:25
Crista
Crista säger till Mikaelaa:
Kommer ihåg håret och tygrullar som de vävde av håret sedan alla dessa skor och glasögon. Bilderna på väggarna. Gaskammrarna och ungnar. Usch!! Vi var också i saltgruvorna därifrån kommer jag inte ihåg något mer än att det var en stor sal någonstans. Det gjorde tydligen inget intryck på mig.
27 mars 2008 22:21
Mikaelaa
Mikaelaa säger till Crista:
Okej. Men vissa minnen är starkare än andra, visst är det så. Vi var inne och tittade i barackerna och det fanns ett rum som var fyllt med avrakat hår från fångarna, det låg i en gigantisk glasmonter, jag tror att det sammanlagt var 6 ton hår. Det rummet hade en speciell lukt som jag aldrig kommer kunna glömma. Vet ej varför just det fastnade så starkt i mitt sinne - det var fruktansvärt.
27 mars 2008 22:14
Crista
Crista säger till Mikaelaa:
Nej bara Auschwitz.....jag var bara 8 år och de ville inte släppa in mig först men efter lite övertalning gick de med på det. Har inte så många minnen från den åldern utom detta det har jag aldrig glömt.
27 mars 2008 22:06

Sida:123Nästa