Stöd Ukraina

Glimtar från Kithnos.Filmen är 1:38 lång inte 6:45 som det står

Resealbum: Grekiska ö-världen och fastlandet.
Plats: Grekland
Visningar: 351
Vi blev mötta av en rumsraggare direkt vi klev av båten och tog tacksamt emot skjuts till rummet som han erbjöd.Jag hade trampat på en sjöborre och kunde bara ta mej fram med stora besvär.
Rummet var stort men dessvärre utan balkong.Vi kunde inte göra så mycket åt situationen just då men allt blev bra när vi märkte att det fanns en mysig liten innergård där vi kunde sitta.Vi satt där med varsin öl när det började låta.Vi tittade på varandra...en tandläkarborr??Jajamensan...Plötsligt började nån stackare att vråla ajajaj.Vi fick sitta och höra hur nån blev behandlad utan bedövning och han hade ont. Tandläkaren hade sitt fönster mot gården och vi satt alldeles bredvid;)
Kithnos ligger mellan Sifnos och Kea i västra delen av Kykladerna.Populärt bland greker att semestra på.Ön har fyra byar med fast befolkning och båten lägger till i Merichas där vi alltså bodde.Folk badar inne i viken och det är många tavernor efter stranden.På kvällarna kommer folk från de andra byarna eftersom det är här nöjeslivet finns.
Busstrafiken fungerar bra mellan orterna och huvudvägarna är fina men det är bitvis slingrigt och brant.
På norra delen ligger Loutra som sedan antiken är känd för sina hälsosamma källor.Vattnet som rinner ut håller 52 grader.Det var väldigt skönt att sitta där vattnet blandades med havet.Här är det lite grönare än på södra sidan och det är fina stränder. En Badanläggning finns där man kan bada och få massage.
Pga sjöborren så kunde vi inte utforska mer av ön.
En grekisk tant tipsade mej att jag skulle dränka in en trasa med vatten och olivolja och linda runt foten,sätta en påse över och ha på så länge jag hade tid.Efter några dagar så kröp taggen ut...

Dela med andra:    
Skriv kommentar  |  Anmäl
Uppladdad av
Ingridhell