Stöd Ukraina

Agistri på våren

Resealbum: Agistri
Plats: Grekland / Agistri via Egina
Filmad: April 2007
Visningar: 630
En av de första dagarna i april åkte vi ut till Agistri via Egina. Säsongen hade inte startat och förberedelser var i full gång. Det är ingen actionfilm direkt men visar små glimtar av en vårfräsch ö .

Under sommaren är det proppat med folk på stranden och Atenarna åker hit på helgerna.

Dela med andra:    
Skriv kommentar  |  Anmäl
Kommentarer
Laka säger:
Jag har också varit där för några år sedan. Verkligen kul att se allt vackert igen, fin och stämningsfull film. Det är en mysig ö som ligger bra till för oss som inte gillar att åka båt så länge...
Postat 2008-07-07 13:36  Anmäl
Gunillas säger:
Ingrid,
Vilken underbar resa jag fick göra tillsammans med din film från Agistri.
Jag var där två veckor en sommar för kanske 10 år sedan och förundrades över att allt var sig precis likt. Inga stora hotellkomplex utan småskailgheten har bevarats.
Jag observerade att det fanns åtminstonde två bilar nu. När vi var där fanns bara en, en citroen utan dörrar (luftkonditionering), bussen var kvar såg jag. Gick den fortfarande enbart när chauffören var på rätt humör?
Vi cyklade runt på ön, på cyklar utan växlar, och det var en pärs i värmen.
En underbar liten ö är det och det var roligt att se din film.
Gunilla
Postat 2008-07-04 08:35  Anmäl
Ingridhell säger:
Kul att du också har fått uppleva Agistri i ett tidigt skede. Minns du vad hotellet hette?
Postat 2008-04-14 18:23  Anmäl
Gullsing säger:
Vi var på Agistri, när jag fyllde 60. Det var i september, så då var det i slutet av säsongen. Vi var inne i en butik och hittade ett par fina klockor, som vi stod och tittade på. Jag skulle få en i födelsedagspresent. Vi behövde inte pruta, för det gjorde innehavarinnan själv. Hon ville ha in de få pengar, som var möjligt.

Ön är förtjusande mysig. Inget tingeltangel 1995, kanske mera nu. Vi trivdes mycket bra med bad och solandet. På vårt hotell blev vi mycket goda vänner med innaehavarna och åt där nästan varje kväll. Hotellet finns inte mer i nån katalog.

Gilla
Postat 2008-04-14 11:25  Anmäl
Maitan säger:
Måste vara en härlig upplevelse att få möta Grekland på våren.
Ja jag blev i allafall sugen att prova på att resa denna tid efter att ha sett denna fina film. :-)
Postat 2008-03-02 17:41  Anmäl

Uppladdad av
Ingridhell