Zanzibar

Av Maris
13 feb. 2011 20:46
Visningar: 299
Hej! Är det någon som vet var det är minst ebb/flod på Zanzibar? Har läst mig till att det är norra delen, men gäller det nordöstra kusten också? Vilken ort skall man till för att "drabbas" minst? Någon som har något hotell att rekommendera? Planerar resa med mina döttrar 18 och 20 år. Vill ha lite familjär atmosfär, god mat, rent och fräscht, men vi behöver inte lyx, tennisbanor etc. Helst inte för många småbarnsfamiljer/bamseklubben etc.
22 feb. 2011 12:00
Man säger generellt norra delen men baserat på att stränderna är olika. Det är ebb och flod på Zanzibar. Jag tycker man även ska ta hänsyn mer till hotellen, stränder m.m. även om norra är bra, men det finns bra hotell och områden även på andra delar av Zanzibar.

Min personliga favorit är området kring Paje och det ligger på sydöstra delen. Dels själva byn och dels det särskilt turkosa vattnet och revet utanför. Tiderna för ebb och flod varierar med dag och det är ett par timmar per dag det är lågvatten och långt ut om man vill bada i havet, men personligen tycker jag inte detta behöver vara ett problem.