Kina
Mylinden,
14 okt. 2017
Updaterad av Mylinden
för 7 år sedan
Hej!
Jag och en vän flyger Arlanda- Kastrup- Peking med SAS 10-11 november. Vi landar i Peking kl. 13.05. Två dagar senare ska vi flyga vidare till Auckland med Sichuan airlines, dock med en mellanlandning i Chengdu. Dvs. Peking- Chengdu- Auckland 13-14 november. Vi hade tänkt skaffa ett så ...
Updaterad av Mgoser
för 10 år sedan
Jag och min pojkvän ska åka runt i Kina och hade då också tänkt åka till Tibet.
Vet någon hur man skaffar resetillstånd?
Vi har kontaktat Mittensrike för att ordna visum till Kina, men dem säger att vi måste ha resetillstånd till Tibet som vi även måste skicka in.
Men när vi har kontaktat ...
Kina
Stensaxpapper,
30 apr. 2014
Updaterad av Maria1989
för 10 år sedan
Hej, alla
Jag är en trebarnpappa som arbetat som lärare, läromedelsförfattare, programmerare och städare. Nu är det dags för nästa utmaning - researrangemang! Jag skulle vara oerhört tacksam om ni skulle vilja ge mig feedback på min affärside - vad som verkar bra, vilken målgruppen kan vara och om ...
Kina
Lars_engstroem,
9 feb. 2010
Updaterad av Lars_engstroem
för 14 år sedan
Jag och en kompis ska åka till Kina i sommar. Vi kommer att flyga till antingen Peking eller Hong Kong. Hur som helst ska vi i Kina på egen hand ta oss mellan dessa båda städer, förmodligen med tåg.
Vi har väl egentligen bara Lhasa i Tibet som fast punkt.
Är det någon som har lite tips på ...
Kina
Tebasile,
25 dec. 2011
Updaterad av Tebasile
för 12 år sedan
Ska ta mej från Hongkong mot Guilin. Hur gör jag detta smidigast/billigast? Tar jag mej till Guangzhou eller Shenzhen, för vidare transport med tåg? Och går det överhuvudtaget att köpa biljett samma dag man tänkt åka (om man kommer till ex Shenzhen på morgonen, kan jag då boka biljett till nattåget ...
Sydamerika
Johanna_c,
13 nov. 2024
Updaterad av Johanna_c
för 23 timmar sedan
Hej alla resglada! Jag vill åka till Sydamerika i vår. Framförallt med fokus på vandring, äventyr och naturupplevelser. Jag vill uppleva mycket och tänker spontant lägga cirka 2 månader på att resa runt. Patagonien, Eldslandet, Bolivia, Machu Picchu, Ecuador är några platser jag vill till. Jag ...