X-ray visum till OZ - funkar detta??

6 okt. 2013 04:59
Visningar: 222
Jag blir så t r ö t t. Trodde inte att jag skulle ha några problem med att få working holiday-visum till Australien, men ack så fel jag hade. Visade sig visst att jag måste göra en lungröntgen för att bevisa att jag inte har TBC eller liknande. Flygbiljetterna till Australien är bokade den 13 november, men flyget från Sverige till Bali går redan om två veckor - PANIK!

De godkända sjukhusen ligger minst tre timmar (enkel resa) från orten jag bor i och jag har dessutom fullt upp med jobb fram tills resdagen, så jag har en fundering.. Är det någon som vet fall det skulle funka om jag går till sjukhuset i min hemort, de röntgar mina lungor och sedan skickar bilderna till något av de godkända sjukhusen som i sin tur meddelar den Australienska ambassaden att jag är frisk?

I annat fall får jag göra chest x-ray på Bali, och i sånna fall undrar jag om det är någon som vet hur lång tid det tar från undersökningstillfället tills man får visumet? Har nämligen bara lite mindre än tre veckor på Bali innan vi har bokat flyg till OZ..
Av Ingride
9 okt. 2013 08:38
Hej, hittade denna form pa immi.gov.au sidan: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1163i.pdf
Jag tror inte att du behover ta x-ray da Sverige ar ett lagrisk land och du stannar upp till 12 manader.
Men kolla upp detta innan sa att du inte behover ha problem nar du anlander i landet.
Mitt work och holiday ansokan tog mig 20min pa natet - detta var 2010, sa kanske har laget andrats lite sedan dess.