www.kohlipehotell.se

Av Tuah
6 juni 2012 22:16
Visningar: 143
Hej mina kära Rese vänner!

Jag har en fråga angående www.kohlipehotell.se ÄR det någon av er har som bokat, hört, eller på något sätt har en information om den här sidan!?

Bokade ett hotell rum där precis men det kändes inte alls bra i magen när dem drog hela summan fast än jag inte fick bekräftelse på att rummet var bokat!

Tack på förhand!
7 juni 2012 07:39
Det verkar inte vara en bokningssida alls. Det är ju inte ovanligt att någon gör en sida som förmedlar ett annat företags tjänster. T.ex kan man på sin hemsida ha en hotellsökning via Expedia och då få lite provision om man förmedlar en bokning.
Det finns ingen direkt information om detta "företag" skulle själv inte boka på en sida som utger sig för att vara något annat än det är, obs detta är mitt intryck av sidan, inget annat.

Det man hittar ganska snabbt är länkar till denna sida http://www.ibook247.org/ alltså, det är deras innehåll man förmedlar och kanske får man lite provision även om man förmedlar nya kunder till dem.

Sidor med blandad text på Svenska och andra språk, ingen information om "företaget", adresser, organisationsnummer o.s.v. är inte nödvändigtvis tecken på att det är bluff men man bör i alla fall kolla lite extra innan man använder sådana sidor och speciellt innan man betalar några pengar till dem.

Jag vet ingenting om dem i övrigt och har inte hört om dem tidigare.