Work and travel fr.o.m jan/feb

2 nov. 2014 15:43
Visningar: 250
Nu ska det äntligen hända! Jag ska åka till Australien för att stanna en längre tid. Jag har dock ingen i min närhet som har möjlighet att hänga på, därför vänder jag mig hit! Skulle kännas väldigt mycket bättre att åka tillsammans med någon än att åka helt solo! Jag är väldigt öppen för förslag på vart man skulle vilja vara till en början, men jag är sugen på södra Australien! Vi kanske inte spenderar hela resan tillsammans, eller så gör vi det? Vem vet! Men att börja resan ihop skulle vara underbart. Jag är 22 år UNG, social, glad och tycker om att träffa nya människor!
Av Simontb
2 nov. 2014 20:37
Hej!

Jag var i Australien jan,feb mar detta året på ett turistvisa. Men nu har jag bestämt mig att åka på ett work and holiday istället. Jag hade tänkt att åka ca den 20e januari till Melbourn eller Sydney, Jag hade tänkt att fullföra mitt WH på 1 års tid. Och evt jobba för ett extra års visum. Jag är en kille på 24år som jobbar i Norge för tillfället för att ha råd med resan. Jag är väldigt öppen och trevlig som person som älskar att resa och nya utmaningar! :) Om du är intresserad av att ha sällskap i början i vart fall så tveka inte på att höra av dig :)

Mvh
Av Bevn
4 nov. 2014 13:16
Jag är intresserad!! Låter som vi är ganska lika. Jag är öppen också för förslag. :)
Av Mkajsa
4 nov. 2014 22:48
Hej, jag har även planer på att åka till Australien i början av året. Och precis som du har jag inget sällskap så skulle vara kul att åka med någon istället för att åka helt själv. Vill stanna ett helt år och både jobba och resa så skulle vara kul om du också känner så, annars kan man ju resa tillsammans iallafall en tid. Jag bor i Finland och är finlandssvensk så hoppas det är okej att jag låter som mumin :)
Av Lofr01
7 nov. 2014 17:12
Jag åker 4jan till melbourne själv. Har ingenaning om nånting så resesällskap gärna. Tänkte stanna i ett år!
Lovisa
14 nov. 2014 12:29
Hej!
Har också planer på Australien i början av 2015. Då ingen av vännerna har möjlighet att följa med mig så tänkte jag att det hade varit kul att åtminstone få börja resan tillsammans med någon/några andra personer som vill samma sak som jag själv. Jag tänkte stanna så länge jag känner att jag trivs i landet och VILL stanna (eller tills pengarna tar slut haha..), men en rimlig tid skulle väl vara ungefär jan-juni.
Är en spontan och lättsam tjej som åker dit för att få uppleva sol, surfing, dykning och alla häftiga saker som Aus har att erbjuda! Det enda som hindrar mig från att boka NU är väl egentligen bara att jag saknar resesällkapet, precis som du Lovisa nämnde så kanske man inte spenderar hela resan tillsammans, men att börja den tillsammans med någon annan vore grymt!
3 jan. 2015 18:23
Jag är jätteintresserad!! Känner precis likadant :) skriv till mig på fb om du fortf är intresserad: Lovisa Bjärnhall :)
Av Simontb
4 jan. 2015 10:45
För min del så händer det i mars ist :)