Weekendresa alt. kortare resa.
Ser att många reser allra längst bort hela tiden. Exotiskt och strapatsrikt ska det vara också.
Vad sägs istället om att ta er lite tid och kanske sticka till någon av Europa städer? Det finns säkerligen en uppsjö av upplevelser där som man kan hugga in på. Weekend eller några dagar mitt i veckan, det kan vi säkert diskutera oss fram till. Nu på hösten eller i vinter, det går lika bra med vilket som.
Jag som skriver det här har tänkt tanken att resa själv, men hur roligt är det egentligen, i längden. Att resa med någon eller några gör resan mer minnesvärd. Och kemin oss emellan, den bör nog stämma om vi ens ska ta oss till en flygplats...
Skriv gärna om hur ni ser på detta och vad ni skulle vilja få ut av resan. Ni kanske har ett jättebra upplägg som det inte går att tacka nej till :)
Hälsningar Jonny
Vad sägs istället om att ta er lite tid och kanske sticka till någon av Europa städer? Det finns säkerligen en uppsjö av upplevelser där som man kan hugga in på. Weekend eller några dagar mitt i veckan, det kan vi säkert diskutera oss fram till. Nu på hösten eller i vinter, det går lika bra med vilket som.
Jag som skriver det här har tänkt tanken att resa själv, men hur roligt är det egentligen, i längden. Att resa med någon eller några gör resan mer minnesvärd. Och kemin oss emellan, den bör nog stämma om vi ens ska ta oss till en flygplats...
Skriv gärna om hur ni ser på detta och vad ni skulle vilja få ut av resan. Ni kanske har ett jättebra upplägg som det inte går att tacka nej till :)
Hälsningar Jonny
Jag har också haft tankar på weekendresor, finns mycket att upptäcka i Europa och det går att få billiga flygresor med Ryan Air också. Men just nu blir jag snart mellan två jobb och då är jag mer inne på att resa någonstans längre bort snart. Men senare i vinter är jag absolut med på någon weekendresa.
Jag har alltid drömt om att se Amsterdam, så någon sådan weekendresa har jag tänkt göra iallafall någon gång. Men det vore ju skoj med sydeuropa också, särskilt under vintern, för att fly kylan här för en helg.
Jag har alltid drömt om att se Amsterdam, så någon sådan weekendresa har jag tänkt göra iallafall någon gång. Men det vore ju skoj med sydeuropa också, särskilt under vintern, för att fly kylan här för en helg.
Okej, nu har jag kanske nån exotisk resa inbokad, dykresa nu i nov o sen Miami i jan om nu det inte räknas som mer girlsgonewild :-) Men gillar din idé!! Kanske är jag just nu inne på att få åka så mycket skidor som möjligt, långfärdsskridskor, längd, offpist, utför, skoter, japp allt funkar!! :-)
Citerat från Leone:
Här kommer ett inlägg, dock inte det snabbaste.. Men ser att ni har lie vana med passet och väskan. Hur verkar det annars, har ni träffat någon härifrån och fart iväg på något tidigare? :)
Jag har inte rest med någon härifrån innan. Här kommer ett inlägg, dock inte det snabbaste.. Men ser att ni har lie vana med passet och väskan. Hur verkar det annars, har ni träffat någon härifrån och fart iväg på något tidigare? :)
Lust att åka iväg någonstans innan året är slut? Ryan Air (eller annat billigt flygbolag) några dagar till någon trevlig ort? Om man går med i Secret Escape kan man hitta billigare hotellrum där. Eller så kan man couchsurfa gratis. Jag skulle gärna vilja åka iväg någonstans iallafall men trist att åka själv.
Klart man kan komma till ett nästan lika häftigt ställe här i Europa istället för Koo Lanta eller Stora Barriärrevet eller vart man nu tänker sig.
Själv har jag försökt pricka in länder och städer i östeuropa.
Till Albanien kommer man tex för hyfsat bra pris om man ligger steget lite framför.
Har varit där 2 gånger. Ett väldigt annorlunda land.
Sibiu en stad i Karpaterna i Rumänien är också kul för en långhelg eller lite till.
Behöver faktiskt inte flyga med Ryan, för tänker man alla avgifterna som kommer till så kan dom ibland bli bara aningen billigare.
Men nu på måndag så bär det av till Lampedusa, ön man läst så mycket om i samband med flyktingbåten som sjönk nyligen. Det tar en stund att komma dit, 3 flygplansbyten - men det är fortfarande bra mycket sommar där fortfarande.
Själv har jag försökt pricka in länder och städer i östeuropa.
Till Albanien kommer man tex för hyfsat bra pris om man ligger steget lite framför.
Har varit där 2 gånger. Ett väldigt annorlunda land.
Sibiu en stad i Karpaterna i Rumänien är också kul för en långhelg eller lite till.
Behöver faktiskt inte flyga med Ryan, för tänker man alla avgifterna som kommer till så kan dom ibland bli bara aningen billigare.
Men nu på måndag så bär det av till Lampedusa, ön man läst så mycket om i samband med flyktingbåten som sjönk nyligen. Det tar en stund att komma dit, 3 flygplansbyten - men det är fortfarande bra mycket sommar där fortfarande.