Weekend till Dubai
Funderar på att resa en weekend till Dubai, alternativt åka dit en vecka. Någon som varit där? Vilken tid på året är mest prisvärt att åka? Jag är intresserad av såväl kultur som sol och bad.
Hälsningar
Jan Lahti
Hälsningar
Jan Lahti
När som helst under vintern. Har varit där både i november och januari. Lite kallare i vattnet i januari dock.
Gillar du rea så infaller shoppinghysterin någon gång i januari. Flyg för två personer fann jag för 4000 kr i januari. Ja, det är en och samma månad jag upprepar.
Gillar du snabba bilar? (Mina fördomar om män) Dubaiautodrome är i så fall något jag rekommenderar.
Ska du se Burj Al Arab (seglet) på nära håll? Ta en fika eller lunch på andra sidan gatan, där taxi och buss chaffisarna äter. Eller gå in på shoppingcentret intill och betala 10 gånger mer för maten. Där är dock utsikten skymd av palmer.
Gillar du rea så infaller shoppinghysterin någon gång i januari. Flyg för två personer fann jag för 4000 kr i januari. Ja, det är en och samma månad jag upprepar.
Gillar du snabba bilar? (Mina fördomar om män) Dubaiautodrome är i så fall något jag rekommenderar.
Ska du se Burj Al Arab (seglet) på nära håll? Ta en fika eller lunch på andra sidan gatan, där taxi och buss chaffisarna äter. Eller gå in på shoppingcentret intill och betala 10 gånger mer för maten. Där är dock utsikten skymd av palmer.
Hej!
Kika gärna in och läs om vår resa då vi bodde på Jumeirah Beach, absolut bästa området att bo på!
Vi åkte i Jan 2014, kostade 1300 kr tur å retur, endast flyg :)
http://bloggithailand.se/category/dubai/
Jag längtar alltid tillbaka till Dubai, så galet fint! Det perfekta resmålet där allt finns :)
MVH Sandra - www.bloggithailand.se
Kika gärna in och läs om vår resa då vi bodde på Jumeirah Beach, absolut bästa området att bo på!
Vi åkte i Jan 2014, kostade 1300 kr tur å retur, endast flyg :)
http://bloggithailand.se/category/dubai/
Jag längtar alltid tillbaka till Dubai, så galet fint! Det perfekta resmålet där allt finns :)
MVH Sandra - www.bloggithailand.se
Jag tycker Emirates är kanonbra.
Jag har flugit med Norwegian både till Dubai och Florida. Upplevde Dubairesan som bekvämare och med bättre mat än Dreamline trippen.
Emirates flög jag med mellan Dubai och Sri Lanka. Dessa är av en högre klass både bekvämlighet och service. Rymligare platser även långt bak. Mycket tillmötesgånde personal. Här ingick även mat och dryck samt incheckat bagage.
Prismässigt var båda bolagen likvärdiga.
Emirates flög jag med mellan Dubai och Sri Lanka. Dessa är av en högre klass både bekvämlighet och service. Rymligare platser även långt bak. Mycket tillmötesgånde personal. Här ingick även mat och dryck samt incheckat bagage.
Prismässigt var båda bolagen likvärdiga.
Tycker om maten och underhållningen. Och att det är direktflyg såklart.