Volontärresa någon?!
Hej!!
Jag är en tjej, runt 30 år som sitter och funderar på att åka på en volontärresa till hösten. Exakt vart har jag inte bestämt men är sugen på Australien och ta hand om koalor i ett par veckor. Har tänkt vara borta allt som allt max ca 1 månad.
Någon som har åkt på en volontärresa och vill tipsa om den?
Eller är det någon som också går i samma tankar och kanske vill följa med?!
/Johanna
Jag är en tjej, runt 30 år som sitter och funderar på att åka på en volontärresa till hösten. Exakt vart har jag inte bestämt men är sugen på Australien och ta hand om koalor i ett par veckor. Har tänkt vara borta allt som allt max ca 1 månad.
Någon som har åkt på en volontärresa och vill tipsa om den?
Eller är det någon som också går i samma tankar och kanske vill följa med?!
/Johanna
Hej Johanna, Johanna här oxå! :) Jag var volontär i Indien förra året jobbade på barnhem i Goa, och funderar på att åka igen.... lutar år att ta hand om pandor i Kina den här gången. Förhoppningsvis i oktober-november.
Förra gången åkte jag med IndiGo Travel och det funkade kanon, de svarar alltid på mail inom några timmar och de som driver det bor i Thailand så de har stenkoll på sina projekt i Asien. Billigaste priserna har de också! Så det blir IndiGo igen, så mycket vet jag i alla fall. :)
Förra gången åkte jag med IndiGo Travel och det funkade kanon, de svarar alltid på mail inom några timmar och de som driver det bor i Thailand så de har stenkoll på sina projekt i Asien. Billigaste priserna har de också! Så det blir IndiGo igen, så mycket vet jag i alla fall. :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Har inte bestämt nån särskild tid men hade tänkt mig mitten på oktober tills mitten på december. Nånstans inom den tidsperioden.
Projektet jag hittat med koalor är strax utanför Brisbane. Man jobbar typ 9-15 så man har mycket tid att göra annat. Har även tänkt stanna kvar efter (alternativt innan) i typ 2-3 veckor och resa runt lite i Australien (och kanske Nya Zeeland).
Jag är rätt flexibel.
Vad har du tänkt dig?
Projektet jag hittat med koalor är strax utanför Brisbane. Man jobbar typ 9-15 så man har mycket tid att göra annat. Har även tänkt stanna kvar efter (alternativt innan) i typ 2-3 veckor och resa runt lite i Australien (och kanske Nya Zeeland).
Jag är rätt flexibel.
Vad har du tänkt dig?