Volontärarbete på barnhem/med djur

25 apr. 2013 20:29
Visningar: 167
Hej!

Jag är en tjej på 24 år som har sagt upp sig från sitt jobb för att till hösten kunna ge sig ut på äventyr. Har fastnat lite för volontärarbete i ett spännande, varmt land, helst vill jag arbeta med barn på barnhem men om någon har planer på att arbeta med djur så får ni också gärna skriva i tråden.

Hade tänkt åka 1 månad ungefär i august/september.

Är det någon som har åkt som volontär tidigare och har lite tips? Allt är välkommet!

Sen undrar jag också om det är det någon här som har lite samma planer så att man kan göra sällskap?
Av Emmapih
26 apr. 2013 20:24
Hejsan:)

Låter jätte spännande! Även vågat att bara sluta på jobbet men vill man följa din dröm så ska man ge det ett försök!! Har funderat lite kring volontärarbete men har totalt lagt åt sidan på grund hur dyrt jag upptäckte att det var. Men är mer än gärna intresserad av att kika mer på det:) 1 månad låter väldigt bra för mig:) inte för kort och heller inte för långt:)
20 maj 2013 19:39
Hej!

Det behöver inte vara så dyrt. Det finns nystartad volontärresebyrå som drivs av svenskar i Thailand, de har de flesta projekten som finns hos andra också men mycket billigare för de gör allt själva och betalar inte en massa för löner och annat i Sverige.

De har bara volontärarbete i asien, men exakt samma länder och barnhem, skolor etc som t ex Volontärresor, de samarbetar med samma lokala arrangörer. Bara mycker billigare!

www.indigotravel.se ........de finns på facebook också: facebook.com/indigotravelasia

Lycka till med ditt volontärresande! :)