Visum till Australien

Av Ebbag
7 sep. 2010 15:58
Visningar: 530
Ni som rest till Australien på ett sånt där work and travel visum - Behöver man även ha en viss antal summa pengar på kontot när man söker själva visumet? Isfall hur mycket? (jag är kanske hur dum som helst nu som frågar men jag hittar verkligen ingen iformation om det..) Eller behöver man bara ha om det nu är 25000 kr på kontot när man väl anländer till australien? Tacksam för svar!
Av Lote
8 sep. 2010 09:16
De har nyss tagit bort det kravet. Nu rekommenderar de endast att man har en del pengar med sig, men alltså inget krav=) När ska du åka ner?
Av Ebbag
8 sep. 2010 12:42
Jaha! Okej, va bra då eller något antar ja! ;) Ja du min vän/resekamrat tog mig lite på sängen igår och meddela att hon inte kunde åka förns tidigast i december.. Själv så skulle jag vilja åka iväg tidigare.. Frågan är bara om man är modig nog att åka ensam? Något du har erfarenhet utav? Folk säger ju att Australien är just ett sånt land där man verkligen kan åka iväg ensam och om jag ska vara ärlig så känns de nästan mer lockande än Sveriges kyliga vindar...
8 sep. 2010 14:52
Dra själv, du kommer få ut så mycket mer av allting då. Din polare kan alltid ansluta senare.

Min erfarenhet är att folk som åker i "gäng" ofta tenderar att hänga med andra turister/backpackers mer eller mindre hela resan medan de som åker själv hamnar i australiska eller blandade sällskap via t ex sitt jobb.