Visum australien

Av Rbn
4 jan. 2011 13:09
Visningar: 1059
går det att få längre än 3 månaders turistvisum? hade viljat stanna i landet 4-5 månader och försöka svartjobba lite också, så vill inte slösa mitt workandtravel visum ännu eftersom jag bara kan stanna i max ett halvår nu.

någon som vet något? mvh
Av Rbn
4 jan. 2011 23:41
åhå. BRA TIPS! trodde det enbart fanns 3 månaders turistvisum. varför pratar alla om 3 månaders hela tiden å sen lämnar dom landat till tex NZ när deras visum gått ut och ansöker om nytt 3 månaders därifrån sen in i aus igen. när dom istället kan ansöka om ett 6 månaders direkt

vad kostar ett 6, eller 12 månaders? är det också gratis.? och finns det några speciella vilkor med ett 6 eller 12 månaders, som inte finns på ett 3 månaders. är det något som skiljer sig överhuvudtaget mot ett 3 månaders förutom reselängden? tacksam för snabbt svar då jag behöer boka snarast. :)
5 jan. 2011 00:23
Ett E-Visa kan enbart sökas för tre månader., att vanligt sub class 676 måste sökas via "papper".

Närmaste ambassad är i Berlin så det kan vara så att du måste söka via agent (då får du hjälp - t ex MyTravel) eller om du kontaktar dem direkt och ber att få materielet hemskickat.

Du blir däremot beroende av postgång etc.

676 är flexibelt och du kan beviljas ett flertal in-/utpasseringar över gränsen (NZ eller Fiji är bra förslag om du vill se något annat).

E-Visa är gratis men vanligt visa kostar AUD105 (ca 740 kr).