Visum???!

Av Phoenix
19 juni 2008 18:17
Visningar: 219
Jag och min pojkvän ska göra en lång resa till N.Z, Austrialien, Fiji, Indonesien, Malaysia, Thailand och Indien. Vi ska stanna i Nya Zeeland i ca 3 månader, vilket är så länge jag med svenskt pass får stanna i landet med turistvisum (han kommer från Nya Zeeland så för honom är det inga problem). Men kan jag åka till Australien i en månad och sedan komma tillbaka till N.Z och stanna ytterligare tre månader eller hur fungerar det? Hur länge måste jag vara borta från ett land för att kunna besöka det igen med turistvisum?

Tack på förhand!

Sofia
Av Zentra
20 juni 2008 13:36
Do I need a visa to visit New Zealand?
Citizens of the five countries to which this Embassy is accredited (the Netherlands, Denmark, Finland, Norway and Sweden) who wish to visit New Zealand for not longer than three months do not need a visa. You must, however:
hold a valid return or outward ticket to a country where you have the right of entry;
be able to show you have sufficient money to support yourself during your stay (NZ$1000 per month);
hold a passport valid for three months beyond the date you are leaving New Zealand; and
only visit for the time granted on arrival.
If you intend to stay in New Zealand for longer than three months then you will need to apply for a Visitor Visa.
Further information on applying for a Visitor Visa can be found on the Immigration New Zealand website.

Tycker du skall ta kontakt med Nya Zeeland's ambasad.

Nya Zeeland

Nya Zeelands ambassad är förlagd till Haag i Nederländerna:

New Zealand Embassy
Carnegielaan 10
2517 KH The Hague
Tel: +31-70-346 9324
Fax: +31-70-363 2983
E-post: (Logga in för att se e-postadress)
Web:www.nzembassy.com/netherlands