Vintersemester

Av 1964
27 nov. 2013 10:20
Visningar: 678
Hej!
Nästa år fyller jag 50 och kommer att vara ledig 6 veckor.
Tänkte åka iväg på en längre resa, vill vara ute i god tid och planera min långresa.
Vill gärna ha tips på en komboresa med sol & bad + en massa andra upplevelser.
Kan tänka mig det mesta.
Har tittat lite på Afrika och safari.
Västerut lockar har aldrig rest åt det hållet men det måste vara varmt och finnas möjlighet till sol & bad bl.a.
Thailand är det land som lockar minst men kan tänka mig att resa österut och för all del ta en 1v i Thailand.

Snälla någon som har bra restips :)
27 nov. 2013 11:43
Blir lättare att råda om du specar när exakt du tänkte åka?
Av Marilcj
27 nov. 2013 11:49
Bekanta åkte på en Afrikaresa m hjälp av Africatours i jan-mars 2007... De valde "resa själv"varianten och var runt i Sydafrika, Tanzania, Zanzibar o ytterligare nått land, strålande samman med andra för guidade safari och andra rundturer...det var allt från storstan, öken, landet och strandliv.
Av Trea
27 nov. 2013 21:22
Tanzania och Zanzibar är väldigt fint! På Zanzibar finns fina stränder och möjligheter till utflykter till olika öar, kryddodlingar osv. I Tanzania kan man förstås också åka på safari. Vi reste ganska enkelt på Zanzibar, men man kan förstås också boka med resebyrå. Lite från vår resa till Zanzibar:
http://www.freedomtravel.se/2013/10/att-resa-till-zanzibar/

I Asien finns ju många andra länder än Thailand, som till exempel Vietnam. Där finns också fina stränder och en hel del att se!