Vill ha tips på resmål.

Av Lindab
3 sep. 2006 00:02
Visningar: 3346
Hej på er!
Det här är mitt första inlägg på detta forum.

Jag, min sambo och min familj har planerat att åka till Thaliand runt jul/nyår för att fira min styvpappas 60-årsdag och min och min sambos 10-årsjubileum.
Men problemet är att det skulle bli så dyrt att åka dit, även fast det är billigt att leva där.

Jag skulle vilja ha tips på andra billiga resmål som man kan åka till vid den tidpunkten, men som ändå har ett klimat som gör det möjligt att bada och sola.
Jag vet inte om det finns ett sådant klimat i Europa vid den tidpunkten, men om det finns det så skulle det vara jättebra.

Det måste vara ganska billigt att både resa dit och bo där.
Sol och bad, men lite bra shopping och god mat får det gärna finnas.
Trevliga människor och fin natur skulle vara trevligt.
Om det finns tillfälle att fiska så skulle det vara toppen, men det är inget måste.
Mina två brorsor är i 12-13 års åldern, så det måste vara ganska "barnvänligt".

Det spelar ingen roll var i världen det är, så länge det är billigt och bra.

Jag tar gärna emot lite resetips och tips på billiga resebyråer/sajter som reser från Sverige till Thailand (speciellt runt jul/nyår).

Tack på förhand!
/LindaB
Av Mariat
15 sep. 2006 20:20
Hej!
Som student med enorm reslust känner jag igen ditt problem...
Antingen får man en billig flygresa och tvingas sedan leva dyrt i typ Europa, eller så får man lägga relativt mycket pengar på en flygbiljett långt bort och kan sedan leva för några tior per dag(funkar när man kan vara borta några månader men inte för en semesterresa...)
Men jag har hittat ett alternativ där man kan få både och!

Åker själv till Egypten i december, där ska man kunna äta och bo relativt billigt och flyg till Kairo kostar inte heller särskillt mycket (kolla Allitalia).

Trevlig resa!
/Maria
Av Lindab
18 sep. 2006 17:31
Hej igen!

Tack för tipsen!

Jag och min sambo har redan varit i Egypten och vi vill inte åka tillbaka.
Jag vill gärna ha fler tips på andra ställen.

Är det någon som har några tips om tex billiga kryssningar?
Alla resmål som man kan bada på (har bra och soligt väder) och som inte kostar skjortan är av intresse.

Hur säkert är det att få plats på en "sista minuten"-resa till Bangkok några dagar innan jul?

Hjälp mig!!!

Tack på förhand!

/LindaB
19 sep. 2006 00:24
Hej lindab!

Det är nog tyvär så att det är ganska svårt att få till en billigare resa till ett resmål med sol och bad denna tid på året om man som du inte har lust att resa till Egypten(vilket jag förstår fullt ut jag tycker inte heller att detta är något kanon alternativ medans en del andra tycker att det är ett utmärkt alternativ.)

Skall man resa i europa så bör man nog resa före november eller efter mars, annars är man nog hänvisad att resa till något mer fjärran resmål.

Kan man tänka sig att tex. resa till Turkiet eller liknande så finns möjlighet att få en vecka med All-inklusive för så vettiga pengar som 4500:- per vuxen och ca2500:- per barn och dessa priser kan inte ens Asiatiska länder konkurera med under en kortare resa.
Jag har tidigare varit skeptisk till Turkiet men efter vår resa dit i höstas så måste jag säga att jag var kanonnöjd med denna resa, vi reste dit i oktober och vi betalade endast 15,500kr för två vuxna och två barn inklusive all- inklusive.på ett 3+ hotell.
Av Legusta
21 sep. 2006 11:54
Ok men då måste ni passa på att besöka Hong Kong och jag har skrivit en guide dit som ni kan läsa på då det är så billigt att flyga dit