Vilken sida bokar ni hotell på nätet?

Av Mrslind
6 dec. 2007 16:18
Visningar: 3753
vill veta en bra och billig sida...
6 dec. 2007 17:07 (redigerad)
det går alldeles utmärkt att boka här genom reseguiden det är bara att klicka på sök och jämför och sedan på hotell ofta bra utbud i olika prisklasser men ibland kan det löna sig att prova någon annan sait också.

Det finns massor av bokningssaiter och ofta finns samma hotell på flera sidor till ungefär samma pengar men ibland kan det vara så att en sida har "drive" på ett speciellt hotell men generellt så ligger priserna ungefär lika men normalt kan man säga att resebolagen typ ving fritidsresor osv. är betydligt dyrare än fristående bokningssaiter, men då ska man veta att det ofta är bra klass på dessa hotell .
en fristående sida är www. hotels.com

en annan bra sida är faktiskt ryan airs hotellbokningssida ( genom www.expedia.se) det är bara att gå in på www.ryanair.se och klicka på hotell till vänster uppe på listen, hyfsade priser ute i Europa inte fullt så prisvärt i Asien kanske men å andra sidan verkar det vara extremt hög klass på hotellen där, det är fel att jämföra medelklassade bungalowsboenden med femstjärniga spahotell vilket ibland är fallet när man jämför boendepriser man måste jämföra likvärdig standard men som sagt det är lätt att missa det i ivern att hitta lägsta priset, det händer till och med när pressen försöker plocka ihop den billigaste resan till solen har sett den snedvridna jämförelsen många gånger. ,

Till Thailand finns ju www.thai.se bla. alla sidor skryter med låga från priser till olika resmål men ofta blir det dubbelt så dyrt i slutändan jag tror tyvärr att det bara är att jämföra sidorna sinns emellan för det är nog så att det finns ingen sida som alltid är billigast på alla orter även om ryanair har prisgaranti på respektive hotell men det finns ju massor av hotell så det betyder ju inte att det inte går att hitta annat likvärdigt hotell på orten billigare genom annan bokningssida.

Jag säger som någon sagt här tidigare internet är din vän fyll i billigt boende i london i sökrutan på din sökmotor tex. google så ska du se att du får massor av förslag på bokningssajter
hoppas du inte bara blev förvirrad av allt det här gaggandet och att du får ut något av det .

Länkar till billigt boende hittar du på min sida. http://www.freewebs.com/fiskeofritid/billigahotell.htm
mvh. Bosse
6 dec. 2007 20:54
Bara ett lite tips: Jag har använt hotels.com flera gånger och vet att de rum som man kan boka genom dem är billiga, men de ligger mot bakgården, är inte renoverade, små osv. Rum som hotellen har lite problem att kunna hya ut. Annars är de helt o.k. mycket prisvärda faktiskt. Du sa inte var du skulle resa. Ska du resa i asien kan du kolla AirAsia.com De har bra priser på en del ställen. Annars har du fått många andra goda tips också tycker jag.
Av Legusta
7 dec. 2007 18:28
Det är beroende på vart du skall åka får jag säga för priser kan variera från en websida till en annan och du får deala fram ett pris som känns rätt.... Andra saker som också kan spela roll är om du bokar sista minuten, lågsäsong mm
Av Mrslind
8 dec. 2007 14:29
tack för svaren. ska se om jag blir nå klokare :-)
Av Kattiz
25 juni 2009 21:32
Hittade en underbar sida som heter http://www.weekendineurope.com , där kan man boka allt från sommarstuga, bil, flyg, vandrarhem, 2 hotellsökningssidor, forum, blog etc etc....Väldig fin och solig sida
Av Silvana
26 juni 2009 07:44
HEJ! Det allra bästa (och billigaste) är att boka på hotellens, B&B:S, vandrarhemmens etc hemsidor. Leta i booking.se och läs gärna recensioner och annat och leta sedan upp hemsidan för det som intresserar dig.
29 juni 2009 19:31
Det finns en sida som heter www.hostelworld.com där man kan boka billigt boende, har dock inte använt den sidan, fick tipset av någon annan, men det verkar bra! :-)
Av Elgona
29 juni 2009 20:08
Citerat från travellover:
Det finns en sida som heter www.hostelworld.com där man kan boka billigt boende, har dock inte använt den sidan, fick tipset av någon annan, men det verkar bra! :-)
den sidan bokar jag aldrig mer på,haft otur flera gånger,sist i kairo,när jag kom fram fanns inte hotellet,,,de var ett lufthotell..
Av Fredros
29 juni 2009 21:54
Du har fått många förslag, men testa också www.tripadvisor.se. Då kan man läsa tidigare gästers synpunkter på hotellen!

MVH
Håkan
Av Evoline
30 juni 2009 01:08
www.venere.com brukar jag kolla på, finns ibland erbjudande om man bokar genom deras hemsida.
Men rekommenderar att hitta det hotell du gillar, och sen kolla igenom olika hemsidor och se vart det är billigast att boka ifrån.
Har blivit att jag bokat genom självaste hotellets hemsida då det var billigast.
30 juni 2009 02:36
Citerat från elgona:
Citerat från travellover:
den sidan bokar jag aldrig mer på,haft otur flera gånger,sist i kairo,när jag kom fram fanns inte hotellet,,,de var ett lufthotell..
Du får väl kolla vad andra skrivit om hostlet nästa gång innan du bokar då? Synd att du hade otur, bokar alltid med hostelworld när jag väl bokar vilket inte alltid jag gör innan.