Vilken ö i Västindien?

Av Bibban
25 apr. 2006 22:17
Visningar: 4053
Hej alla ressugna,

Jag och min pojkvän planerar att åka på en vintersemester i två veckor. Då vi har varit mycket i Florida och även varit på Cayman Islands, Mexico och Jamaica, så är det Västindien som vi vill åka till. Vi vill sola och bada, men samtidigt ha något att göra, som utflykter och lite shopping. Var någonstans i Västindien rekommenderar ni? och varför?

Jättetack!
Av Robbo
5 maj 2006 13:40
Varför inte gamla svensk kolonin St Barts???
Ta en promenad längs Kungsgatan och kanske på på hotellet Kung Carl Gustav ???
Charmig hamn...
För övrigt så kan du ställa upp i Swedish Marathon(om du orkar).
Av Melibea
6 maj 2006 22:29
Jag rekommenderar San Andres och Providencia, öarna tillhör Colombia men ligger närmare Nicaragua. De pratar Caribean english. Det är väldigt billigt att dyka där och vattnet är hur klart som helst. Precis vid Providencia ligger världens tredje strösta korallrev. Det är sagolikt vackert och man åker ut till korallrevet på 5 minuter i motorbåt. Har ett par bilder på min sida. Båda öarna är skattefria öar och dessutom mycket billiga eftersom det är colombianska peson som gäller. Perfekt för shopping!

Mycket av Västindien börjar bli dyrt och väldigt mycket exploaterat. Vill du ha motsatsen så är detta ett alternativ.
5 juni 2006 22:51
hej på er,

Jag skulle absolut rekommendera Curacao.
En ö man kan åka till året om, med 28 grader i vattnet.
Dyknning tillhör nummer fem på listan, så verkligen bra dykning: land dyk, båt dyk nattdyk, bra dyk.

Sedan om man inte vill dyka så finns det så väldigt mycket att göra: simma med delfinerna, väldigt god mat, en del gamla hus där härlig känsla och en fantastisk bra innerstad med gamla anor och mycket kultur. Trevligt uteliv och hiskeligt bra shopping. Gillar du eller ni skor?
Då är det heaven...
I'm in heaven.

Så varför inte Curacao?
Titta under www.curacao.com där hittade jag vår information inför vår resa maj 2005.

Kommer att vara bortrest ett tag men lycka till du!
Av Robbo
9 juni 2006 16:13
Curacao verkar bra. Har funderat på att åka dit och det känns mer och mer lockande.
Av Kuben
1 mars 2007 20:39
Vi besökte alla 3 ABC-öarna i somras och snorklade mest och visst var Curacao helt fantastiskt men den lilla grann ön -Bonarie "rankas " högre-hela östkusten är undervattensnaturreservat-Vi bodde på det berömda "Captain Don's Habitat" ;-)