Vilken är den värsta plats i världen du besökt och varför?
Agadir flygplats i Marocko....kom sist ur planet det vill säga sist i en enorm kö till passkontrollen.
35 grader vindstilla,en passkontroll öppen,svettigt,1 st sur fru,2 barn som var hysteriska + 1 spädbarn på armen som inte var så pigg på detta!!
Lägg sedan till att man flugit med Brittania,trångt som fasen.
Kände sig som fabriksknu.... höna på väg till nackning!!!
Dock var resten av semestern hur sabla bra som helst!
//Tj
35 grader vindstilla,en passkontroll öppen,svettigt,1 st sur fru,2 barn som var hysteriska + 1 spädbarn på armen som inte var så pigg på detta!!
Lägg sedan till att man flugit med Brittania,trångt som fasen.
Kände sig som fabriksknu.... höna på väg till nackning!!!
Dock var resten av semestern hur sabla bra som helst!
//Tj
Stockholm central säger väl det mesta.
I övriga världen är väl kashbah(typ sergels torg) på gran canaria det värsta.
I övriga världen är väl kashbah(typ sergels torg) på gran canaria det värsta.
Isla Marguerita! Jordens fulaste och sunkigaste ö- alla kategorier! Dessutom väldigt obehaglig stämning, kändes som om man skulle bli rånad hela tiden........ Jag tycker synd om alla som tror att de ska få uppleva underbara Västindien och hamnar här.
Rumänien, Mamaia 1975. Grått, trist, alltid vakter i korridoren på hotellen. Dålig, tråkig mat (man var tvungen att ta helpension, eftersom det inte fanns restauranger man kunde gå på. Alltid bevakad och inget att köpa i matväg förrutom dagtid, då det fanns en underbar god glass. Och allt "nöjesliv" dog kl 23!
Intressanta svar. Mycket beror förstås på tillfälligheter. En som har 2 veckors störtregn under ett besök på orten har ju knappast samma behållning som en som har kanonväder.
Intressant att se "Sierras" lista där han nämner Volgograd, en rysk stad som jag själv tycker är supertrevlig. Kanske hör ihop med ovan nämnda faktorer. Jag har varit där två gånger på sommaren och haft riktigt fina dagar. Det är intressant att läsa om era olika åsikter och intryck. Fortsätt posta era kommentarer!
5 platser som jag inte besöker igen
1. Bari, Italien
2. Nikolaev, Ukraina
3. Smolensk, Ryssland
4. Vitsebsk, Vitryssland
5. Ko bhulon, Thailand
Intressant att se "Sierras" lista där han nämner Volgograd, en rysk stad som jag själv tycker är supertrevlig. Kanske hör ihop med ovan nämnda faktorer. Jag har varit där två gånger på sommaren och haft riktigt fina dagar. Det är intressant att läsa om era olika åsikter och intryck. Fortsätt posta era kommentarer!
5 platser som jag inte besöker igen
1. Bari, Italien
2. Nikolaev, Ukraina
3. Smolensk, Ryssland
4. Vitsebsk, Vitryssland
5. Ko bhulon, Thailand
Playa de las Americas på Teneriffa, dit vill jag aldrig åka igen. Sunkigt, fult, ingen kultur(förutom brittisk hulgan) och obehaglig känsla när man gick själv så fort solen gick ner.
Jag är mer inne på Sierras spår att jag ångrar inte alls något ställe jag besökt även om jag inte skulle återvända, däremot kan jag känna att det är lite trist att åka till typiska charterresmål där man stöter på 1000 landsmän per kvadratmeter!! Av alla möjliga olika skäl :)
Citerat från loranga:
Playa de las Americas på Teneriffa, dit vill jag aldrig åka igen. Sunkigt, fult, ingen kultur(förutom brittisk hulgan) och obehaglig känsla när man gick själv så fort solen gick ner.
Tack, Loranga för att du påminde mig om en klockren miss! Aldrig mer Teneriffa, helt omöjligt ställe. Som beachbuggy är jag oerhört besviken.
Åh detta var svårt! Kanske många platser som för just den hemska stunden inbringat ett dåligt intryck.
Men jag måste säga att den platsen har jag nog inte varit på än....det kommer säkert flera.
Det finns många men ett exempel är inte så långt borta.....i underjorden flera våningar ner på Sergels Torg där man fick sparka upp dörren för att komma fram bland pundare o knarkhoror som satt o pulade med sina silar på skitiga golv som hade flera centimeter höga dammlager. (Arbetade i ca 8 år med vaktyrket)
Mvh Eva
Men jag måste säga att den platsen har jag nog inte varit på än....det kommer säkert flera.
Det finns många men ett exempel är inte så långt borta.....i underjorden flera våningar ner på Sergels Torg där man fick sparka upp dörren för att komma fram bland pundare o knarkhoror som satt o pulade med sina silar på skitiga golv som hade flera centimeter höga dammlager. (Arbetade i ca 8 år med vaktyrket)
Mvh Eva
Fortaleza i Brasilien.
Badstranden Futuro med sina hundratals försäljare. Inte en lugn sekund. Gränsen gick när det kom en som ville sälja såpbubblor till mig och min fru, vi var då 58 och 51 år! Sedan gick vågorna så höga att det var förenat med livsfara att gå längre ut än till knäna.
Efter mörkrets inbrott så var man hänvisad till den 3 km långa strandpromenaden Beira Mar (p.g.a. brottsligheten), där fanns det militärpoliser på var 100:e meter, man var ganska trött på den stan efter nästan 3 veckor.
Som tur var åkte vi med på en 4-dagarstur till bl.a. Parnaibaflodens delta, hade vi inte gjort det hade hela resan varit en stor katastrof, helt bortkastade pengar (ca 35.000:-).
Badstranden Futuro med sina hundratals försäljare. Inte en lugn sekund. Gränsen gick när det kom en som ville sälja såpbubblor till mig och min fru, vi var då 58 och 51 år! Sedan gick vågorna så höga att det var förenat med livsfara att gå längre ut än till knäna.
Efter mörkrets inbrott så var man hänvisad till den 3 km långa strandpromenaden Beira Mar (p.g.a. brottsligheten), där fanns det militärpoliser på var 100:e meter, man var ganska trött på den stan efter nästan 3 veckor.
Som tur var åkte vi med på en 4-dagarstur till bl.a. Parnaibaflodens delta, hade vi inte gjort det hade hela resan varit en stor katastrof, helt bortkastade pengar (ca 35.000:-).