Österrike
Nilla747,
23 mars 2013
Updaterad av Felixaustria
för 10 år sedan
Jag och mor funderar på att åka med STS Alpresor i juli. Vi vill hänga på turen 'botaniska strövtåg' som siktar in sig på alpfloran. Funderar dock på om det finns så mycket flora kvar att beskåda i början av juli, vi är rädda att det finaste redan blommat över. Är det någon som vandrat i Bad ...
Schweiz
Oscarbjornham,
25 dec. 2013
Updaterad av Runtklotet
för 10 år sedan
Hej
Vi vill hitta ett bra resmål för en veckas resa till alperna på sommaren med en åttaåring och en tioåring. Vi är inte vana vandrare så vill ha det på en enkel och bekväm nivå. Vi söker ett resmål högt upp i bergen med fin natur och möjlighet till roliga endagarsutflykter från boendet. Till ...
Kanelkardemumma,
16 jan. 2011
Updaterad av Laplander
för 13 år sedan
Hej!
Någon som har nåt bra tips på var man kan vandra i början av juni? Mannen i mitt liv och jag firar 20 år som par, och vi vill vandra och äta gott, bo okej men leisure. Gärna Italien, Österrike, Frankrike eller annat förslag? Vi planerar vara borta i ca fem dagar, sedan längtar vi hem till ...
Updaterad av Abox
för 10 år sedan
Hej - vi vet att vi är sent ute, men chansar med denna fråga.
Vill gärna komma iväg andra halvan av augusti till Bayern, Tyskland
eller Österrike (som reserv finns ju Schweiz).
Våra önskemål är följande;
-närhet till bra och vackra vandringsleder för dagsturer, inte några jättesvåra, vi är ...
Malaysia
40something,
4 jan. 2024
Updaterad av 40something
för 42 veckor sedan
Vi är en familj med två tonåringar, som reser på vår första resa till Asien och har bokat två veckor på Borneo (flyger Kota Kinabalu-Singapore). Vi skulle vilja bo på ca fyra ställen under dessa två veckor och vill gärna uppleva vackra stränder, vandring i djungel och upp en bit på Mt Kinabalu, ...
Norge
Svanba,
28 apr. 2019
Updaterad av Svanba
för 5 år sedan
Hej!
Vi har planerat en roadtrip till Norge med husbil, början av juli. Målet är att vandra preikestolen och Trolltunga med våra tonåringar (12 och 15 år).
Är det genomförbart att vandra Trolltunga med dem? Eller är det för tufft fysiskt?
Jag och min man vandrade Kebnekaise förra sommaren, ...