Kambodja
Tinagust,
25 apr. 2016
Updaterad av Tinagust
för 7 år sedan
Hej,
Vi är två familjer som står i valet att åka till Vietnam eller Kambodja. Vad skulle ni välja?
Våra yngsta barn är då 4,5 år och de äldsta 17 år, så vi letar efter platser med paradisstränder, chill, god mat och snorkling. Dvs en liten lungnare semester med lata dagar och skön stämning.
...
Kambodja
Widerlov,
12 okt. 2016
Updaterad av Lillaannaj
för 8 år sedan
Hej.
Åker snart iväg en tripp til asien.
Thailand - Vietnam - Kambodja.
Funderar på vilken valuta det är lättast att ha med sig när man ska över gränsen och få visumet från Vietnam toll Kambodja?
Åker sjö och landvägen från Phu Quoc.
Någon som har erfarenhet av detta eller vet? ... Lillaannaj: ...
Kambodja
Michelin48,
16 sep. 2016
Updaterad av Wanderlust
för 8 år sedan
Hej
Vi skall vara i Vietnam på turistort men vill gärna se Angkor Bat när det är så nära. Vilket är bäst och billigast? Eller bara bäst. Att tag sig dit men sen åter till Vietnam där vi har fast punkt. Tacksam för alla råd och tips . Vi är 4 personer som åker. ... Wanderlust: Hej,
Som Hille 2 ...
Kambodja
Bitt,
1 sep. 2015
Updaterad av Jacobolav
för 8 år sedan
Hej!
Jag planerar att åka till Kambodja kring jul och nyår (dec-jan -15/-16). Hörde av en arbetskamrat att det var krångligt att skaffa SIM-kort i Kambodja. Att man behöver ha en inhemsk person som typ skaffar SIM-kortet till en. Nu är dessa uppgifter några år, men jag undrar hur det är idag?
...
Kambodja
Juliatrulsson,
20 mars 2016
Updaterad av Wanderlust
för 8 år sedan
Någon som vet om man kan fixa visum på gränsen till Kambodja? Vi kommer åka buss från Ho Chi Minh - Siem Reap. Vet att man kan fixa på flygplatser om man kommer med flyg, men hur är det med buss? Istället för att fixa elektroniskt visum.
Tacksam för snabba svar!! ... Wanderlust: Hej Julia,
...
Kambodja
Emh87,
9 dec. 2015
Updaterad av Emh87
för 8 år sedan
Hej!
Har lite enkla frågor jag hoppas kunna få hjälp med här.
Åker under februari, tre veckor, till Kambodja (10 dagar) och Vietnam (10 dagar), flyger in och ut genom båda.
Småfrågorna.
1. Mellanlandar i Hongkong (och London). Krävs här något särskilt dokument eller liknande, ...