Vietnam
Tur2007,
17 jan. 2010
Updaterad av Amandadegen
för 14 år sedan
Hej,vå veckjor.
jag åker till Vietnam, Kamboda och Vietnam i slutet av januari på en rundresa som är två veckor lång och behöver lite tips från er som besökt de här platserna. Jag kommer att åka från Hanoi till Hue, Halong bay, Hoi an, Ho Chi Minh city, Siem Reap och Bangkok och vi kommer att bo ...
Vietnam
Sabinak,
1 sep. 2013
Updaterad av Wanderlust
för 11 år sedan
Hej!
Jag o min pojkvän ska göra en Asienresa i vinter..
Vår tanke är att landa i Saigon, Vietnamn. Kolla på Cu Chi tunnlarna o sedan ta oss vidare mot Kambodja o Ankor wat..
Nu skulle vi vilja ha lite tips och råd.. :)
Finns där andra sevärdheter i området kring Saigon? Hur många dagar ...
Vietnam
Bastii,
4 jan. 2016
Updaterad av Wanderlust
för 8 år sedan
Från Ho Chi Minh (29Februari) via Cambodia till Bangkok (10mars)!
Vad får vi inte missa?
Hur ska vi resa? Och vart behöver vi mest tid? Hotell? Stränder? Mat?
Första gången i Vietnam & Kambodja, reser genom Thailand, Malaysia & Singapore innan det här.
Tacksam för svar! :)
... ...
Vietnam
Linneasofia,
23 nov. 2015
Updaterad av Gunillad
för 8 år sedan
Hej!
Jag heter Linnea och ska Backpacka i Asien. Jag vill gärna flyga till Hanoi och därifrån ta mig mha buss eller dylikt till Bangkok. Samtidigt vill jaget också gärna resa runt lite främst i både Vietnam och Kambodja men även Thailand. Undrar hur lätt det är att göra en sådan resa och om någon ...
Vietnam
Khj87,
29 jan. 2014
Updaterad av Tittin
för 10 år sedan
Hej!
Jag sitter och spanar in 2014 resemål. Har varit i Thailand 2 ggr i rad nu (Ao nang, Phi Phi,Koh Chang, Koh Kood, Koh Samet och Bangkok)
Tänkte att jag denna gången skulle prova något av grannländerna. Jag gillar Sol och bad kombinerat någon dag med stadssemester.
Jag har spanat in ...
Vietnam
Sako01,
13 apr. 2013
Updaterad av Sako01
för 11 år sedan
Hej,
Vi är en familj på 2 vux och 4 barn som i sommar har flygbiljetter till HK och hemifrån BKK, ska vara borta i 4 1/2v.
Jag ha försökt att hitta vettiga/billiga resvägar men det verkar vara svårt.
Har kollat på flyg från HK via Mailla till Ha noi men det blir ganska dyrt eftersom vi behöver ...