Vietnam?!

20 nov. 2006 22:36
Visningar: 1652
Hej!

Jag och min sambo planerar en resa till Vietnam, vi vet dock inte så mycket om turismen där är de någon som varit där eller kan ge några tips om bra resebyråer som reser dit? Vad ska vi se där och vad är värt att handla och vad ska vi tänka på??

Varför vi väljer Vietnamn är för att vi inte tycker att Thailand är speciellt exotiskt nå mera då varje svenska snart har varit där!

Tips vore toppen!

// Linnea
Av Ellak
22 nov. 2006 14:20
Nu var det över 10 år sedan jag var i Vietnam så mycket har säkert ändrats men sevärdheter brukar i alla fall bestå. Jag rekomenderar Hanoi med sina mysiga gator i gamla delen. Halong Bay med sin vackra "skärgård". Sapa i norr med sin marknad som besöks av olika bergsfolk eller vandra runt till deras byar. Hue, den gamla kejsarstaden. Hoi An, kanske landets mysigaste stad/by. Saigon, landets största stad. Mekong Deltat där folket lever på och av floden. Krigsminnen i form av Cu Chi tunnlarna utanför Saigon och olika museum i Hanoi & Saigon. Sol och bad i t. ex. Nha Trang eller Vung Tao.
Det är ett väldigt "långt" land och transporter tog/tar? lång tid så beroende på hur lång tid ni ska vara där så får ni kanske sortera en del.
Av Legusta
22 nov. 2006 18:58
Jag har skrivit en del tips om sevärdheter, shopping och boka bra hotell i Hô Chi Minh staden i Vietnam.

Bästa tid att besöka Vietnam är mellan torrperioden mellan december och april då temperaturen ligger på 25-30 grader.

Hô Chi Minh är Vietnams största stad med över 5 miljoner invånare.
Tillväxten i Vietnam närmar sig idag Kinas höga nivå och motorn i landets växande ekonomi är Hô Chi Minh - staden, där bokstavligen talat allt kan köpas och säljas - i varenda vrå pågår någon form av business. Bäst är de inhemska designers som gör fantasifulla och orginella kläder du garanterat blir ensam om.

Källa: http://www.2thai.nu
Av Scharly
21 jan. 2007 22:18
Hej
ellak har redan skrivit de bästa ställen. Hue är också intessant.
Om du vill har inspiration titta på min sidan, då har jag bilder från Vietnam.
Vietnam är vackert. Och har allt. Bäst är, att åka med buss.
Av Donar
5 nov. 2007 17:15
Hej!

Jag har varit i Vietnam och Thao Cam Vien i Sai Gon är toppen att besöka!
Nha Trang är också jätte roligt ställe utanför finns ett jätte fint korall rev!!!!
När vi var i Nha Trang var vi på en utflykt! Vi åkte båt ut på en ö och där kunde man sola gå in i ett berg med massor att titta på!! På stranden kunde man även åka vattenskoter :D Jätte fin strand!!!!