Thailand
Pueblo,
19 dec. 2011
Updaterad av Travelfun
för 12 år sedan
Forex monopol på valutaväxling?
Är jag ensam om att ta för givet att man skall gå till Forex när det är dags att växla pengar till utländsk valuta. Blev väldigt förvånad då jag kollade upp det noggrannare då jag tycker deras kurs verkade dålig. De flesta vanliga banker har betydligt bättre kurser. ...
Thailand
Matsg,
12 mars 2019
Updaterad av Mipec
för 5 år sedan
Hej,
Vet att det finns en del trådar op detta ämne men de är inte helt nya, i alla fall inte de jag lyckats hitta.
På väg till Koh Samui om ett par dagar, har växlat 1000Sek till Baht som jag har med mig ner.
Behöver ha SEK med sig ner och i så fall, vilka valörer är att rekommendera?
ATM ...
Thailand
Mikaelbar,
19 jan. 2019
Updaterad av Maggan73
för 5 år sedan
Hej hej gott folk! Tänkte bara höra mig för vad gemene man/kvinna anser att man behöver i fickpengar under 2 veckor om man vill dricka hur mycket man vill, äta allt man är intresserad utav på diverse menyer samt även klämma in lite shopping. Vi kommer vara jag och mina sambo och vi kommer stanna 2 ...
Thailand
Ymmot123,
1 maj 2011
Updaterad av Lasse42
för 13 år sedan
Hej!
Valutaprognos: Vad tror ni, kommer kronan att stärkas ytterligare?
Vad jag sett så ligger 1 Sek = 4.9 baht, kanske vi kan komma över 5.0 under de kommande veckorna?
Någon som har en aning vad det lutar åt för håll? Upp eller ner de kommande 3 veckorna? =)
Tommy ... Lasse42: ...
Thailand
Ymmot123,
29 jan. 2011
Updaterad av Sugus
för 13 år sedan
Hej!
Vad tror ni om Thailändska Bahten, de närmaste månaderna?
Kronan har ju stärkts en del gentemot bahten,
Men detta kan ju ändras snabbt igen.
Jag hoppas att det blir de fina kurserna som år 2007; 1SEK= 5,2 Baht.
Idag 29/1 2011 ligger den på ca 4,7.
Tommy ... Rolf_52: Har noterat ...
Thailand
Kricken,
8 sep. 2019
Updaterad av Erik777
för 5 år sedan
Hej!
Enligt kraven för "Visa Exemption", punkt 3 (https://www.thaiembassy.com/thailand/changes-visa-exempt.php) så sägs det att man ska kunna bevisa att man har medel motsvarande minst 10000 THB för att bli insläppt i landet (jag är medveten om att det i praktiken sällan efterfrågas). Nu har jag ...