Vat åka i november?

Av Paceman
25 juli 2008 23:36
Visningar: 4529
Hej!
Har inte höstresan inbokad ännu, och börjar få lite stress. Vill komma bort och behöver lite inspiration utifrån.
Vi (jag, min fru och sonen 3,5 år) brukar åka till Sri Lanka i november, men nu är det så att man måste fundera lite extra med tanke på oroligheterna där.

Vart reser ska man i november för sol, bad, värme och gärna också shopping med följande kriterier:

-Det ska inte vara några tveksamheter kring värmen.
-Helst inte mer än 12 timmars flygtid
-Inte Thailnad, Egypten
, Turkiet eller Tunisien.
-Behöver inte vara charter, vi flyger hellre reguljärt och fixar boende på egen hand.
-Lämpligt för badglad 3,5 åring.
-Lugn och ro och tid för att bara ta hand om familjen, men inte ensligt.
-Hyfsad prisnivå. Vad som är hyfsat varierar ju enormt såklart, men denna resa är för att komma iväg och vara tillsammans ett tag, det är sommarens semestertripp.

Tipsa mig! idé torkan är som sagt stor just nu.
26 juli 2008 21:31
Hej
Vi var på Kanarieöarna november förra året. De har bäst väder om man gillar ca. 25 grader och ligger inte långt bort. Jag trivdes jättebra om det inte var för en underhållningsvärd som förde ett himla liv varannan kväll. Mikrofonen var på högsta ljud till kl. 24 och koncentrera sig på läsning gick inte men annars var det bra.
Ha en trevlig resa i gråa november.
Av Energi
27 juli 2008 15:37
Jag skulle åka till Goa i Indien om jag vore dig.
Är många fina stränder, löjligt billigt att leva där samt trevliga människor.
Men det är mycket billigare och går mycket fortare om du tar charter dit istället för reguljärt.

Paradiset ligger bara 9tim bort!
27 juli 2008 17:07
Oman är bara 8 timmars flyg och där finns det en underbar strand och mycket aktiviteter på hotell Crowne Plaza. Ett vattenland för barn. Solresor är de enda som flyger dit, så ta kontakt med dem, du kommer inte att bli besviken. Jag har redan varit där 3 gånger och åker säkert dit igen.
Av Klara2
27 juli 2008 17:14
Jag skulle åkt till Amadores på gran canaria. Solsäkert och lugnt om man har barn. Inte många km därifrån ligger Puerto rico, som har allt för alla smaker. Mogan ligger inte heller långt därifrån, som också är väldigt rofyllt, om man vill ta det lugnt och bara rå om varandra.

Det tar 5-6 timmar att flyga dit, beroende på var man bor.