Vart skall man i Phuket

Av Emmanys
17 nov. 2016 07:44
Visningar: 385
Okej, så jag och en vän åker till Phuket i en månad om drygt 20 dagar, vi har inte bokat någonting förutom hotell dom första dagarna, min fråga är, vart ska vi? Alltså har ni tips på öar eller vart i Phuket och sånt? Vilka utflykter ska man göra? :)
Av Vaderse
17 nov. 2016 20:32
Beror ju lite på vad ni är ute efter men jag skulle nog rekommendera öar som Koh Lanta, Koh Jum, Koh Lipe, Koh Mook och kanske några av dom andra små öarna där runt Koh Lipe. Jag tycker man kan hoppa Phuket (Kata, Karon, Patong osv.).. Phi Phi tycker jag har alldeles för mycket fölk men möjligen då någon dag på den bortre delen av Phi Phi. Ao Nang ("Krabi") har rätt bra med folk också, Mc Donalds osv., och stranden är ju inge skoj vilket gör att man alltid åker till Railey över dagen som alla andra gör... Hugg en färja till Koh Lanta och utgå därifrån är mitt tips.
Av Vaderse
17 nov. 2016 20:34
När det gäller utflykter så är det ju riktigt nice att åka runt med en longtail båt över dagen och besöka olika öar för snorkling mm. Brukar inte kosta mer än några hundra THB och lunch brukar ingå.