Vart ska vi åka?

Av Earthx
10 mars 2018 15:04
Visningar: 65
Hejsan!
Jag, min dotter och min kille har tänkt att vi ska åka till Thailand under v.27 och 28 men vet inte riktigt vart. Jag har läst massa bloggar och forum men blir inte klokare...
Hade tanken på Bangtao men där verkar det vara för lite att göra för oss.. Vi vill gärna kunna ha det lite lugnt men finna det inte nåt alls att göra så kommer vi bli galna!
Har läst om kamala också men det verkar kanske lite för lugnt där med =/
Vi vill gärna ha saker att kolla på t.ex tempel. Vi vill kunna åka runt till olika öar, ta en tur i djungeln osv.
Någon som kan komma med tips?
Min dotter är 5år så det måste vara lite barnvänligt.
Vi har en budget på ca 40.000 till resan och vi tänker ta en charter då detta verkar billigast just nu =)
Ni får gärna komma med förslag på ställen i andra länder i asien också!
Av Daquiri
10 mars 2018 15:17
Bali och Sri Lanka är fint. På Sri Lanka har man t ex bra stränder och kan åka till ett elefanthem där man räddar skadade elefanter. På Bali finns tempel, bad, vacker natur och Culture Park. Vänliga människor på båda ställena.
Av Earthx
10 mars 2018 15:26
Citerat från Daquiri:
Bali och Sri Lanka är fint. På Sri Lanka har man t ex bra stränder och kan åka till ett elefanthem där man räddar skadade elefanter. På Bali finns tempel, bad, vacker natur och Culture Park. Vänliga människor på båda ställena.
Jag har kollat lite på bali men det jag hittade var ganska dyrt har jag för mig.. ska kolla upp det igen.
Men Sri lanka och elefanthemmet lät som något som vi gärna skulle göra! Vad är det man får göra då t.ex? Får man hjälpa till med deras arbete eller kollar man bara på elefanterna?
Vad finns det annat man kan göra där?
Av Earthx
10 mars 2018 15:37 (redigerad)
Någon som vet om det finns volontärarbete med djur man kan anmäla sig till i asien där 5åringar också får vara med? Vi vill inte åka med någon speciell "volontärgrupp" utan mer anmäla oss på plats och bo på vårat hotell. Men det kanske inte funkar så..
Av Daquiri
10 mars 2018 22:14
Jag vet inte hur mycket man får jobba med elefanterna. På Sri Lanka kan man också titta på te-tillverkning eller åka till staden Galle.